در بهار ۱۴۰۲ رقم خورد/رشد کمتر هزینه ها و افزایش بیشتر درآمدها در بانک سینا

بانک سینا با ارزش بازار بالغ بر 8.5 همت در بهار 1402 به سود خالص 442 میلیارد تومانی ( 174 ریال به ازای هر سهم با احتساب سرمایه 25.383 میلیارد ریالی) دست یافت که مقایسه آن با سال قبل حاکی از رشد 144 درصدی در سود این بانک می باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک درآمد تسهيلات اعطايی و سپرده گذاری و اوراق بدهی 35 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود؛ علت این افزایش نیز رشد درآمد سپرده گذاری در بازار بین بانکی و افزایش درآمد سرمایه گذاری در اوراق خزانه اسلامی و منفعت می باشد. از سوی دیگر رشد کمتر هزینه سود سپرده ها نیز منجر به افزایش 88 درصدی خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری گردید. مجموع درآمدهای عملیاتی بانک در دوره زمانی مورد گزارش به 1.187 میلیارد تومان بالغ گردید و با افزایش 65 درصدی همراه بود

نکته مهم دیگر این که در میان هزینه های این بانک، شاهد کاهش 48 درصدی مطالبات مشکوک الوصول بودیم. هزینه عمومی و اداری در دوره یاد شده افزایش 71 درصدی را به ثبت رساند و هزینه مالی رشد 88 درصدی داشت.

مانده تسهیلات و مطالبات از اشحاص غیر دولتی در پایان خرداد ماه بیش از 45 هزار میلیارد تومان بوده که این رقم نسبت به پایان اسفند 1401 تغییری نداشته است.مانده حقوق صاحبان سپرده‌های سرمایه‌گذاری نیز از 44 هزار میلیارد تومان گذر کرد و افزایش 9 درصدی را نسبت به پایان اسفند به ثبت رساند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  7