بیش از ۸۱ درصد از مبلغ تراکنش های کارتخوان فروشگاهی در اختیار این ۶ شرکت است

از مجموع 12 شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت در خرداد ماه 4 شرکت با افت سهم مواجه شدند اما 7 شرکت موفق به افزایش سهم خود از مبلغ تراکنش های کارتخوان فروشگاهی شدند. بررسی آمار شاپرک نشان می دهد که در هر ماه بالغ بر 81 درصد از کل مبلغ تراکنش های کارتخوان فروشگاهی متعلق به 6 شرکت نخست این جدول است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر مبنای تازه ترین اطلاعات منتشر شده از شاپرک، شرکت به پرداخت ملت با 18،54 درصد بیشترین سهم مبلغی تراکنش های کارتخوان فروشگاهی را در خرداد ماه به دست آورد و مانند ماه های گذشته در رتبه نخست قرار گرفت. سپ با کسب سهم 17،13 درصدی به رتبه دوم رسید و مقام سوم با 12،52 درصد به شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد تعلق گرفت.

شرکتهای تجارت الکترونیک پارسیان با 11،60 درصد، پرداخت الکترونیک سداد با 11،08 درصد و کارت اعتباری ایران کیش با 10،53 درصد با فاصله ناچیزی از یکدیگر به رتبه های چهارم تا ششم بیشترین سهم از مبلغ تراکنش های کارتخوان فروشگاهی خرداد ماه دست یافتند.

آسان پرداخت پرشین 5،98 درصد از کل مبلغ تراکنش های کارتخوان فروشگاهی خرداد را به خود اختصاص داد و در جایگاه هفتم نشست.

سهم شرکتهای پرداخت نوین آرین 4،5 درصد، پرداخت الکترونیک سپهر 3،51 درصد و فن آوا کارت 2،87 درصد از کل مبلغ تراکنش های این ابزار در خرداد ماه بود. شرکتهای فراپردازان آروند امید و الکترونیک کارت دماوند به ترتیب با 1،40 درصد و 0،35 درصد کمترین سهم مبلغی از کارتخوان فروشگاهی سومین ماه از سال جاری را به خود اختصاص دادند.

مقایسه عملکرد شرکتهای پرداخت از لحاظ برخورداری از سهم مبلغ تراکنش های کارتخوان فروشگاهی طی سه ماهه نخست امسال نشان می دهد با وجود اینکه رتبه بندی شرکتها هیچگونه تغییری نکرده اما سهم ماهانه آنها دستخوش تغییرات شده است.

بیشترین رشد منفی در خرداد ماه با 0،57 درصد به پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط است. این شرکت که در اردیبهشت ماه 3 صدم درصد از سهم مبلغی خود از تراکنش های کارتخوان فروشگاهی فروردین را از دست داده بود در خرداد ماه نیز با روند کاهشی مواجه شد و سهم خود را از 13،12 درصد در ابتدای سال جاری به 12،52 درصد در پایان خرداد ماه تقلیل داد.

عمده ترین رشد مثبت در شرکت سپ اتفاق افتاد. این شرکت در حالی طی خرداد ماه 33 صدم درصد بر سهم خود از مبلغ تراکنش های کارتخوان فروشگاهی افزود و آن را از 16،8 درصد به 17،13 درصد رساند که در اردیبهشت ماه با کاهش 13 صدم درصدی سهم مواجه شده بود. سهم این شرکت از تراکنش های این ابزار طی فروردین ماه 16،93 درصد بود.

بطور کلی از مجموع 12 شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت در خرداد ماه 4 شرکت با افت سهم مواجه شدند اما 7 شرکت موفق به افزایش سهم خود از مبلغ تراکنش های کارتخوان فروشگاهی شدند. در اردیبهشت ماه تعداد شرکتهایی که با کاهش سهم نسبت به فروردین مواجه بودند 7 شرکت بود. در این ماه 5 شرکت توانستنه بودند سهم خود را از کل ارزش تراکنش های کارتخوان فروشگاهی افزایش دهند.

بررسی این آمار نشان می دهد که در هر ماه بالغ بر 81 درصد از کل مبلغ تراکنش های کارتخوان فروشگاهی متعلق به 6 شرکت نخست این جدول است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  5