تغییر مدل تجارت الکترونیکی در چین

در پنل آشنایی با تجارب و فرصت‌های تجارت الکترونیک، که در غرفه بانکداری الکترونیک نمایشگاه الکامپ برگزار شد مهسا نوری مدیر روابط بین الملل مرکز توسعه تجارت الکترونیک، محمد جواد هادی معاون این مرکز به همراه Chen kefeng مدیر عامل شرکت Anext چین، Zheng Quansheng مدیر این شرکت حضور یافتند.

نسخه صوتی

پیرو اقدامات مشترک مرکز تتا و سازمان توسعه تجارت ایران برای ارتباط و حضور کسب‌وکارهای اینترنتی ایرانی در بازارهای خارجی، با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اتاق بازرگانی تهران، شرکت چینی Anext به عنوان شریک تجاری و خدمات‌دهنده کسب‌وکار دوئین (TikTok) در نمایشگاه الکامپ حاضر شدند.

مهسا نوری مدیر روابط بین الملل و توسعه کاربردهای مرکز مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا) در اینباره گفت: در زمان حضور یک هفته‌ای این شرکت در ایران، بازدید و جلساتی بین این شرکت با برخی کسب‌وکارهای بزرگ کشور در محل اتاق بازرگانی تهران برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: مرکز تتا و سازمان توسعه تجارت ایران از ابتدا سال گذشته و پیرو برگزاری جلسه کارگروه راهبری تجارت الکترونیکی با حضور رئیس مرکز تتا و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با موضوع صادارت از طریق تجارت الکترونیکی، اقدامات مختلفی برای ارتباط و حضور کسب‌وکارهای برتر ایرانی در بازارهای جهانی در سه محور چین، روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس را برنامه‌ریزی و انجام داده‌اند.

به گفته وی یکی از راهبردهای مشترک مرکز تتا و سازمان توسعه تجارت ایران، برقراری ارتباط تجاری، فناوری و سرمایه‌گذاری بین کسب‌وکارهای داخلی با بازار تجارت الکترونیکی چین به عنوان بزرگترین و عمیق‌ترین بازار تجارت الکترونیکی دنیا و سکوهای مطرح چینی از جمله TikTok، Jingdong (JD)، Taobao، Pinduoduo است.
چن، مدیر اجرایی Anext درباره تغییر مدل تجارت الکترونیکی در چین گفت: تجارت الکترونیکی در چین به دوره جدیدی رسیده است که به آن تجارت الکترونیکی مبتنی بر علایق می‌گوییم. در این مدل، در پخش زنده فروش محصولات انجام می‌گیرد. شرکت ما سومین شرکت بزرگ چین در فروش از طریق پخش زنده است. ما در طی یک روز می‌توانیم سی هزار دلار فروش داشته باشیم. در برنامه‌های پخش زنده، مشتریان می‌توانند روی محصول کلیک و آن را خریداری کنند.

او برای معرفی شرکت Anext گفت: شرکت مالک تیک‌تاک، شرکت‌های پارتنر یا ارائه دهنده خدماتی را در کنار خود دارد که کار تولید محتوا روی محصولات را انجام می‌دهند و با توانمندی‌هایی که روی شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر بازدیدها، علایق و سرگرمی‌های روزانه مردم ایجاد شده است، کالاها را به فروش می‌رسانند. شرکت Anext یکی از این شرکت‌های موفق است.

همچنین در این پنل، محمدجواد هادی معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای موفق این شرکت استفاده از شبکه های اجتماعی تیک تاک است. تیک تاک را در چین با عنوان دوئین می شناسند. در بستر این شبکه اجتماعی، یک تجارت اجتماعی شکل گرفته است.

بر اساس اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این گروه چینی قرار است یک هفته در ایران حضور داشته باشند و جلساتی با با برخی کسب‌وکارهای بزرگ کشور در محل شرکت‌های مذکور و اتاق بازرگانی تهران داشته باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1