بانکداری باز، نئوبانک ها و اپل؛ مسیری رو به جلو

معاون بانکداری دیجیتال Mobiquity، اظهار داشت: ترکیب افزایش انتظارات مشتریان و ظهور نئوبانک ها و بانکداری باز، این دوره را برای فین تک به دوره ای هیجان انگیز تبدیل می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پیتر جان ون دی ون گفت که Mobiquity عمدتاً با بانک های خرده فروشی و SME (شرکت های کوچک و متوسط) کار می کند که منطقی است. دیجیتالی شدن ابتدا وارد خرده فروشی شد زیرا برای خودکار سازی نیاز به گسترش شرکت دارید. از آنجا به سمت بانکداری SME پیشرفت می کند. ون دی ون تقاضای رو به رشد در مدیریت ثروت را می بیند. در حالی که بانکداری شرکتی از خرده فروشی عقب مانده است، اما در حال جبران است.

الگوی شما بانک دیگری نیست

ون دی ون توضیح داد که هنگام برنامه ریزی یک استراتژی دیجیتال، بانک های هوشمند به همتایان خود نگاه نمی کنند زیرا بازار به این سمت نیست. آن ها به اپل و اوبر نگاه می کنند که مایل ها جلوتر هستند.

ون دی ون توضیح داد که این به «نسبیت تجربه» مربوط می شود، جایی که تجربیات برتر افراد در همه بخش ها به انتظارات آن ها برای همه ارائه می شود. اگر برنامه Uber شما می تواند به شما بگوید هنگام باز کردن درب به دلیل اینکه در مسیر دوچرخه سواری هستید، مراقب خود باشید، چرا بانک شما نمی تواند تجربه بصری تری ارائه دهد؟

ون دی ون گفت: «بانک ها باید متوجه شوند که فقط در سطح محصول با سایر بانک ها رقابت نمی کنند. آن ها در سطح تجربه با این نوع شرکت ها رقابت می کنند. این همان چیزی است که مصرف کنندگان نیز از بانک انتظار دارند، تجربه دیجیتالی که در زندگی روزمره خود می بینند. دیجیتال بخش بسیار بزرگی از زندگی هر کسی است.»

جایی که نئوبانک ها کوتاهی کرده اند

نئوبانک ها، بانک ها را تهدید می کنند. نئوبانک ‌ها بدون محدودیت استفاده از فناوری قدیمی (و همان سطح مقررات)، هزینه ‌های کمتری دارند که خیلی درست است.

اما یک اتفاق خنده دار در دهه گذشته رخ داده است. در سال 2015 صحبت از جایگزینی بانک ها شد. این اتفاق نیفتاده است؛ در واقع برعکس این انتظار رخ داد.

ون دی ون گفت: «همه گفتند بانک ‌ها تا 10 سال دیگر از بین خواهند رفت. ما شاهد بوده ایم که تعداد بانک ها فقط افزایش یافته است. بسیاری از مشتریان نزد بانک خود می مانند.»

ون دی ون به تازگی در کنفرانسی حضور داشت که در آن سخنران از حاضران پرسید که آیا حساب بانکی خود را بسته اند یا خیر. تعداد کمی این کار را کرده بودند. چند نفر حساب نئوبانک باز کردند؟ دست های زیادی بالا رفتند.

اغلب مردم یک یا دو حساب نئوبانک باز می کنند، اما بسیاری این کار را برای اهداف خاصی انجام می دهند. آن ها تجارت اصلی خود را با بانک قدیمی خود حفظ می کنند. ون دی ون زمانی که به روش پرداخت خرده فروشی اعتماد ندارد از Revolut برای دریافت کارت های مجازی استفاده می کند. برای او راحت است اما برای نئوبانک سودآور نیست.

ون دی ون آن را ابری شوم بر صنعت نئوبانکینگ می داند. مدل آن ها به کار می آید، اما تا 95 درصد سودآور نیستند. سرمایه گذاران شروع به پرسیدن این سوال کرده اند که در آینده چه اتفاقی می افتد.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.fintechnexus.com/pen-banking-neobanks-and-apple-the-path-forward/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  3