فشار دلار به سکه برای عقب‌نشینی

فعالان اقتصادی باور دارند که بازار سکه از سوی بازار دلار تحت فشار فروش قرار گرفته و کاهش قیمت دلار برای سکه‌بازان خبر خوبی نبود و فلز گرانبهای داخلی را در سراشیبی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت نیوز قیمت سکه و طلا روز گذشته در روند نزولی بازار سکه بسته شد. تلاش بازارساز برای نگه داشتن قیمت دلار در منطقه‌ای مشخص، در بازار فلز زرد نیز با افت قیمت خودنمایی کرد.​فعالان اقتصادی باور دارند که بازار سکه از سوی بازار دلار تحت فشار فروش قرار گرفته و کاهش قیمت دلار برای سکه‌بازان خبر خوبی نبود و فلز گرانبهای داخلی را در سراشیبی قرار داد.

گفته می‌شود که روند کاهشی قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیشب نیز ادامه داشته و سکه‌بازان شاهد برگشت دلار به کانال ۴۹ هزار تومان بودند. برخی باور دارند که بازار سکه از سوی بازار دلار تحت فشار فروش قرار گرفته است.

به گزارش اکوایران، در معاملات نقدی اولین روز هفته زیر پای سکه‌بازان خالی شد و قیمت سکه با کاهش تقریبا ۲۰۰ هزار تومانی در محدوده ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بسته شد.

فعالان اقتصادی باور دارند که بازار سکه از سوی بازار دلار تحت فشار فروش قرار گرفته و کاهش قیمت دلار برای سکه‌بازان خبر خوبی نبود و فلز گرانبهای داخلی را در سراشیبی قرار داد.

حرکت معکوس روز گذشته قیمت در بازارهای مالی در حالی رخ داد که کارشناسان اقتصادی تصور افزایش قیمت را داشتند. انتهای هفته گذشته بیانیه پایانی نشست شورای امنیت  سازمان ملل و چند سیگنال نامساعد دیگر، در زمان بسته بودن بازارها این پالس را به معامله‌گران و کارشناسان اقتصادی داد که هفته سوم تیرماه سرآغاز هفته‌ای صعودی خواهد بود. اما آغاز و پایان ناآرامی در زاهدان، عصای دست بازارساز برای مهار قیمت در بازارهای مالی شد.تحلیلگران تکنیکال معتقدند اگر سکه طرح جدید را به‌عنوان یک متر برای ریتم حرکتی بازار طلا و سکه در نظر بگیریم، منطقه ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، منطقه مهمی برای تصمیم‌گیری در این بازار است. که فعلا سکه نتوانسته بالای منطقه مذکور تثبیت شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شب گذشته میل به خرید و فروش در معاملات پشت خطی سکه کمرنگ بود و قیمت سکه در همان محدوده روز شنبه معامله شد.

ارزش ذاتی سکه امامی در شرایط فعلی ۲۲ میلیون و ۶۲۲ هزار تومان است و حباب سکه در محدوده ۲۶ درصد قرار دارد.

در شرایط فعلی برخی از تحلیلگران بازار سکه معتقدند در صورتی که قیمت دلار در روز جاری نوسانات نزولی را ثبت کند، این امر ممکن است فشار فروش در بازار سکه را زیاد کند.

به عقیده معامله‌گران، اگر قیمت سکه مرز ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را از دست بدهد، ممکن است زمینه‌ساز خروج عده‌ای از سکه‌بازان از بازار شود و در این صورت مرز حمایتی مهم، محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

با این حال رفتار سکه‌بازان در روزهای گذشته نشان داده که سکه در محدوده ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مورد حمایت قرار گرفته است.

البته در صورت افت معنادار قیمت دلار، سکه نیز با توجه به حباب ۲۶ درصدی، به راحتی می‌تواند حمایت ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از دست بدهد.

حمایت مهم پیش روی سکه

پس از انتشار گزارش اشتغال ایالات متحده بازدهی اوراق قرضه و دلار کاهش پیدا کرد به همین خاطر طلای جهانی فرصت نفس گرفتن یافت و اندکی رشد کرد. در نقطه مقابلِ طلای جهانی، دلار تهران پس از آنکه انتظارات معامله‌گران افزایشی از جلسه شورای امنیت برآورده نشد عقب‌نشینی کرد و احتمال کاهش بیشتر را در ذهن معامله‌گران تقویت کرد. جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید هم اعلام کرد که مذاکرات با ایران برای آزادی زندانیان در جریان است.

سکه در معاملات روز قبل با اصلاح قیمتی مواجه بود و قیمت آن کاهش پیدا کرد. از نظر تکنیکالی مهمترین حمایت برای قیمت سکه محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که تا کنون در برابر شوک‌های کاهشی مقاومت کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  −  67  =