دلار به چه عددی می‌رسد؟

یک کارشناس اقتصادی می‌گوید: مشکل اقتصاد ایران پیش بینی قیمت ارز نیست، مشکل این است که این اقتصاد غیرقابل پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرآنلاین علی قنبری، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که قیمت ارز در ایران به کدام سو خواهد رفت می‌گوید: اگر توانستید وقایع سیاسی را پیش‌‎بینی کنید، قادر خواهید بود به این سوال هم پاسخ دهید.

وی می‌افزاید: همه تصور می‌کردند دولت سیزدهم قصد دارد با یک توافق همه جانبه وضعیت را در عرصه جهانی بهبود دهد اما این اتفاق نه تنها رخ نداد بلکه فرسایشی شدن روند مذاکرات اقتصاد را بیش از پیش شرطی کرد.

این کارشناس اقتصادی تصریح می‌کند: حالا بازارهای دیگر به اخبار مثبت واکنش چنانی نشان نمی‌دهند اما به واسطه شنیدن هر خبری منفی دستخوش روند افزایش قیمت می‌شوند.

وی عنوان می‌کند: دست بازارساز بسته است، طبیعتا نمی‌تواند در حد تقاضا ارز به بازار تزریق کند و در نتیجه من مطمئن نیستم که بتوان رقمی یا محدوده‌ای را برای نرخ ارز مشخص کرد.

او می‌گوید: مشکل اقتصاد ایران پیش بینی قیمت ارز نیست، مشکل این است که این اقتصاد غیرقابل پیش‌بینی شده است، در حقیقت هر اتفاق مثبتی منوط به اتفاقاتی است که رخ دادنش از حوزه اختیارات ما خارج است و این شرایط برای هر کشوری ناگوار است و برای ایران نیز طبیعتا چنین خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  7  =