سندباکس دیجیتال FCA چه تأثیری برای استارت ‌آپ ‌های RegTech دارد؟

در حالی که بخش RegTech در مقایسه با برخی از همتایان خود نسبتاً جوان است اما این صنعت سرشار از انرژی و نوآوری است و رشد قابل توجهی را تجربه می کند. FCA با وجود چنین سرمایه ‌گذاری و توجهی بر این بخش، پیش از این تأیید کرده بود که یک سندباکس دیجیتال دائمی برای کمک به شرکت ‌ها به منظور دسترسی به داده‌ های هوش مصنوعی و هزاران API فین ‌تکی برای ایجاد این تقاضاهای در حال افزایش پیاده سازی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به گفته سرپرست بخش داده‌ های FCA، این سندباکس به دنبال کمک به توسعه محصولات و خدمات جدید است زیرا کسب‌ و کارها هوش مصنوعی و فناوری‌ های در حال ظهور بیشتری را در جریان کاری خود قرار می ‌دهند.

به گفته دکتر هنری بالانی، رئیس جهانی صنعت و امور نظارتی در Encompass، این رویکرد به طور مثبت از توسعه خدمات مالی جدید، به ویژه با ظهور هوش مصنوعی حمایت می کند.

وی افزود: «هم فین ‌تک و هم رگ ‌تک از محیطی سود می‌ برند که از توسعه و آزمایش محصولات مالی بالقوه مخرب به شیوه ‌ای ایمن و بدون اختلال در بازار پشتیبانی می ‌کنند».

بالانی توضیح داد که سندباکس بیش از یک پلتفرم فنی است و شامل دسترسی مستقیم به دانشگاهیان، سرمایه گذاران ریسک پذیر و موسسات خیریه و همچنین ارگان های دولتی است. او گفت: «این دسترسی گسترده ‌تر به معنای محیطی قوی ‌تر برای ارائه کامل محصولات مالی جدید و پیامدهای نظارتی آن ها است.»

علاوه بر این، بالانی اظهار داشت که سندباکس به این معنی است که محصولات مالی موجود را می توان برای تأثیرات منفی اجتماعی، از جمله کلاهبرداری، تقلب و سبزشویی آزمایش کرد. او به طور خاص اشاره کرد که هوش مصنوعی مولد نگرانی هایی را ایجاد کرده است. او گفت: «در حالی که در مورد سناریوهای آخر الزمانی هذل و سردرگمی زیادی وجود دارد اما سندباکس بستری را برای آزمایش ‌های اندازه ‌گیری ‌شده و کامل فراهم می ‌کند که در آن می ‌توان نتیجه ‌گیری منطقی گرفت.»

شرکت هایی که به احتمال زیاد از این سندباکس سود می برند، استارت آپ های جدید و زیرکی هستند که وارد فضای RegTech می شوند. بالانی گفت: «استارت ‌آپ ‌ها معمولاً منابع و زمان محدودی دارند و سندباکس محیطی را برای تسریع چرخه ‌های توسعه آن‌ ها، از جمله «بازگشت سریع» در حفظ منابع گرانبها فراهم می ‌کند.»

او ادامه داد که سندباکس همانطور که بدین منظور راه اندازی شده است، داده های تراکنش قابل توجهی را با بیش از هزار API فراهم می کند که دسترسی به سایر داده های مالی مانند پرداخت ها، سرمایه گذاری، تراکنش ها و داده های مصرف کننده را فراهم می کند که امکان آزمایش سریع و قوی را فراهم می کند.

RegTech ها همچنین از پلتفرمی بهره می‌ برند که پیش از این برای آزمایش فرضیه ‌های دیگر استفاده شده است، به این معنی که می‌ توان درس ‌هایی را که پیش از این آموخته ‌ایم به کار گیریم و زمان را برای بازاریابی در راستای نوآوری ‌های جدید که احتمال موفقیت بهتری ارائه می کنند، بهبود بخشید. بالانی گفت: همکاری بین استارت ‌آپ ‌های RegTech نیز بهبود می ‌یابد زیرا همه آن‌ ها از یک سندباکس دیجیتالی با زیرساخت مشترک استفاده می‌ کنند.

بالانی نتیجه گرفت که این رویکرد جدید به این معنی است که صنعت شاهد نسل ‌های جدیدی از شرکت ‌های RegTech با محصولاتی خواهد بود که در هنگام ورود به بازار از مرحله «اثبات مفهوم» عبور کرده ‌اند و قبلاً به چالش‌ های نظارتی پیچیده رسیدگی کرده ‌اند.

او گفت: «با توجه به چالش ‌های ژئوپلیتیک، اقتصادی و بازار مالی که امروز شاهد آن هستیم، می ‌توانیم انتظار داشته باشیم که راهکارهای RegTech در نهایت به نفع مصرف ‌کنندگانف کاربر مورد نظر و سهامدار محصولات مالی باشد».

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://fintech.global/2023/07/04/what-impact-is-the-fca-digital-sandbox-bringing-for-regtech-startups/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  72