اوکراین تمام سهم خود از بانک جهانی را گرفت

اوکراین به طور کامل سهم خود در بانک جهانی را گرفته و تامین مالی جدید آن از طریق کمک‌های مالی یا تضمینی از کشور‌های دیگر تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از المیادین، سخنگوی هیئت روسیه در بانک جهانی به اسپوتنیک گفت که اوکراین “در حال حاضر سهم کامل کشورش در بانک جهانی را گرفته است و تمام پروژه‌های جدید از طریق کمک‌های مالی یا تضمینی از کشور‌های اهدا کننده تامین می‌شود. ”

به گفته وی، اتحادیه اروپا و کشور‌های G۷ بیشتر این پول را برای کمک به اوکراین اختصاص می‌دهند.

این منبع در مورد وام اخیری که به اوکراین اعطا شده است، تأیید کرد که این وام “بر اساس وجوه جمع آوری شده با ضمانت‌های ژاپن بوده است. ”

در ۲۱ ژوئن، بانک جهانی کمک جدید به اوکراین را به مبلغ ۱.۷۵ میلیارد دلار اعلام کرد.

در بیانیه بانک جهانی همچنین آمده است: ۵۰۰ میلیون دلار به عنوان وام تضمین شده توسط انگلیس و ۱.۲۵ میلیارد دلار به عنوان کمک بلاعوض از سوی آمریکا و همچنین ۱۵ میلیون دلار از سوی فنلاند به عنوان کمک بلاعوض به اوکراین اعطا خواهد شد.

نخست وزیر اوکراین، دنیس شمیهال، تایید کرده بود که اوکراین ۱.۵ میلیارد دلار از بانک جهانی برای حمایت از بازسازی و بازیابی دریافت خواهد کرد که با ضمانت‌هایی از سوی دولت ژاپن به ثمر خواهد رسید.

شمیهال گفت: این وام به حمایت از آوارگان داخلی و پرداخت مستمری کمک خواهد کرد.

اوکراین برای پوشش کسری بودجه خود به کمک‌های مالی شرکای خارجی خود متکی است و وزارت دارایی اعلام کرد که در ماه ژوئن ۳ میلیارد دلار حمایت بودجه از شرکای اوکراین دریافت کرده است که ۴۰ درصد آن را به عنوان کمک‌های بلاعوض بوده است.

پنجشنبه گذشته، هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول بررسی وام اوکراین را تکمیل کرد و به کی‌یف اجازه داد تا فوراً ۸۹۰ میلیون دلار برداشت کند.

دولت اوکراین امیدوار است در سال جاری پس از کاهش حدود یک سوم اقتصاد در سال ۲۰۲۲، به دلیل جنگ با روسیه، بهبود اقتصادی کمی داشته باشد، و همچنین با شرکای خارجی برای تأمین مالی برای بهبود به اصطلاح “سریع” همکاری می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  3  =