خبر مهم بانک مرکزی درمورد دسته‌چک‌ها

بر اساس بخشنامه‌ بانک مرکزی که به شبکه بانکی ابلاغ کرده است، از ابتدای مهر امسال، چک‌های قدیمی تنها در شعب بانک صادرکننده دسته چک پذیرفته خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرده، با گذشت بیش از دو سال از اجرایی شدن قانون جدید چک، چک‌های جدید بنفش‌رنگ که الزام ثبت و تایید در سامانه صیاد دارند مورد اقبال عمومی بوده و بر اساس آخرین آمار، ۸۷.۵ درصد چک‌های وصول‌شده از چک‌های جدید بوده است.

بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی، از ابتدای مهر سال جاری، چک‌های قدیمی – یعنی چک‌های بدون نیاز به ثبت و تأیید در سامانه صیاد – تنها در شعب بانک‌های صادرکننده دسته چک پذیرفته می‌شوند و دارندگان این دسته‌چک‌ها در فرصت باقی‌مانده می‌توانند به شعب خود مراجعه کرده و دسته‌چک صیادی جدید دریافت کنند.

بر اساس این قانون، از ابتدای سال ۱۴۰۰ چک‌های جدیدی در اختیار مشتریان بانکی قرار گرفت که صادرکنندگان همزمان با صدور آن در قالب نسخه فیزیکی باید اطلاعات آن را در سامانه صیاد ثبت می‌کردند.

بانک مرکزی می‌گوید با توجه به سایر الزامات قانون جدید، نسبت برگشت چک‌های جدید در مقایسه با چک‌های قدیمی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  +    =  26