نگرانی‌ جدی سازمان ملل درباره ویدیوهای جعلی‌ ساخته شده توسط هوش مصنوعی

سازمان ملل متحد ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را تهدیدی جدی و فوری برای یکپارچگی اطلاعات، به ویژه در رسانه‌های اجتماعی خوانده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اقتصادآنلاین در گزارش ۱۲ ژوئن، سازمان ملل مدعی شد که خطر انتشار اطلاعات نادرست آنلاین به‌ویژه دیپ‌فیک‌ها به دلیل پیشرفت‌های سریع فناوری هوش مصنوعی تشدید شده است.

دیپ‌فیک نام یک تکنیک نرم‌افزاری مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی است که در محتوای صوتی و تصویری دست می‌برد و آن‌ را به‌دلخواه تغییر می‌دهد؛ بنابراین نتیجه‌ی نهایی که به‌دست می‌آید، چیزی کاملا متفاوت از حقیقت خواهد بود.

سازمان ملل گفت اطلاعات نادرست و سخنان نفرت انگیز تولید شده توسط هوش مصنوعی به طور قانع کننده‌ای به عنوان واقعیت به کاربران ارائه می‌شود.

ماه گذشته، شاخص S&P 500 به دلیل یک تصویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی و گزارش اخبار جعلی از یک انفجار در نزدیکی پنتاگون، برای مدت کوتاهی کاهش یافت.

این سازمان از ذینفعان هوش مصنوعی خواست تا به انتشار اطلاعات نادرست رسیدگی کنند و از آنها خواست تا اقدامات “فوری و فوری” برای اطمینان از استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی انجام دهند و افزود: دوران فلسفه سریع حرکت کن و همه چیزها را تغییر بده «سیلیکون ولی» باید به پایان برسد.

در همان روز، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد و گفت که «زنگ‌های هشدار» در مورد هوش مصنوعی مولد “کر کننده” است و این هشدار ها متوجه توسعه دهندگانی است که آن را طراحی کرده اند.

گوترش اضافه کرد که یک دستورالعمل ویژه رفتار با هوش مصنوعی توسط سازمان ملل در جهت حفاظت از یکپارچگی اطلاعات در پلتفرم‌های دیجیتال را اعلام خواهد کرد.

 این دستورالعمل پیش از اجلاس سران آینده که در اواخر سپتامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود و با هدف میزبانی از بحث‌های بین‌دولتی برای مجموعه‌ای از مسائل، تدوین می‌شود.

او گفت: این دستورالعمل مجموعه‌ای از اصول خواهد بود که امیدواریم دولت‌ها، پلتفرم‌های دیجیتال و سایر ذینفعان به‌طور داوطلبانه آن‌ها را اجرا کنند.

در همین حال، در ۱۳ ژوئن، نخست وزیر سابق بریتانیا، تونی بلر، و سیاستمدار حزب محافظه کار ویلیام هیگ گزارشی در مورد هوش مصنوعی منتشر کردند.

این زوج پیشنهاد کردند که دولت‌های بریتانیا، ایالات متحده و سایر متحدان باید برای چارچوب جدید سازمان ملل در مورد پادمان‌های فوری فشار بیاورند.

تونی بلر گفت که ورود هوش مصنوعی به دلیل توسعه غیرقابل پیش‌بینی و قدرت روزافزون می‌تواند مهم‌ترین چالش سیاسی باشد که تاکنون با آن مواجه شده است.

بلر و هیگ افزودند که رویکردها و کانال‌های موجود دولت برای چنین فناوری پیکربندی ضعیفی دارند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  56