نمایشگاه صنعت مالی بستری مناسب برای افزایش گستره «نوآوری باز»

رئیس هیئت مدیره بانک تجارت نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را با اهمیت دانست

رئیس هیئت مدیره بانک تجارت گفت: وجود یک پرتفو یا سبدی از محصولات مالی مطمئنا نیازهای مشتریان را برآورده خواهد کرد و این چالش تنها از طریق توسعه مفهوم نوآوری باز (open innovation) ممکن بوده و نمایشگاه صنعت مالی یکی از بسترهایی است که می‌تواند در عمق و گستره بخشی به این مهم نقش به‌سزایی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مرتضی ترک تبریزی، رئیس هیئت مدیره بانک تجارت درباره نقش نمایشگاه صنعت مالی(بورس، بانک و بیمه) در توسعه فرهنگ نوآوری گفت: با توجه به وسعت حوزه مالی، وقتی این حوزه با فناوری و روندهای دیجیتالی در هم تنیده شود می‌تواند سرویس‌های بیشتر و متنوع‌تری را ارائه دهد.

وی افزود: ما درحوزه فناوری از سیستم‌ها و زیرساخت‌های خوبی بهره‌مند هستیم اما تعداد سرویس‌هایی که به مشتریان ارائه می‌دهیم زیاد نیست؛ بنابراین وجود یک پرتفو یا سبدی از محصولات مالی مطمئنا نیازهای مشتریان را برآورده خواهد کرد و این چالش تنها از طریق توسعه مفهوم نوآوری باز (open innovation) ممکن بوده و نمایشگاه صنعت مالی یکی از بسترهایی است که می‌تواند در عمق و گستره بخشی به این مهم نقش به‌سزایی داشته باشد.

ترک تبریزی اظهار کرد: مفهوم نوآوری باز (open innovation) از یک سو می‌تواند به بنگاه‌های بزرگ مانند بانک‌ها که چابکی لازم را ندارند کمک کرده تا اکوسیستم خود را متحول کرده و سرویس‌های الکترونیک و دیجیتالی جدیدی که فناوری در آنها نفوذ کرده را به مشتریان ارائه دهد. از طرف دیگر سبد محصولات بانک‌ها نیز بزرگتر خواهد شد و همچنین تجربه مشتری را ارتقا مي‌بخشد.

رئیس هیئت مدیره بانک تجارت با اشاره به برخی اپلیکیشن‌های مالی موجود گفت: اینگونه پلتفرم‌ها سرویس‌های متنوعی همچون وثیقه، ضمانت‌نامه، قرض‌دهی، سپرده‌دهی و… را به مشتریان ارائه می‌دهند و همانند اکوسیستم یک بانک کامل و جامع عمل کرده و به شرکت‌های فعال در حوزه مالی کمک مي‌کنند تا با تزریق فناوری متنوع‌تر و شدیدتر، حجم کار بانک‌ها را تا حدودی کم کنند. و ازاین طریق بانک‌ها نیز بتوانند سرویس‌هایی را به مردم ارائه دهند تا آنها راحت‌تر از سرمایه خود حفاظت کرده و وضعیت مالی خودشان را کنترل کنند.

به اعتقاد تبریزی گسترش و نفوذ فناوری در نمایشگاه‌ صنعت مالی موجب رسوخ هرچه بیشتر نوآوری باز در قالب مرز سوم «زنجیره تک» شامل فین‌تک، اینشورتک، لندتک و…) در بدنه مشتریان و اشتغال خواهد شد.

بنابراین گزارش پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) در راستای معرفی قابلیت‌ها، دستاوردها و نهایتا هم‌افزایی مابین نهادهای مالی داخلی و خارجی طی روزهای 16 تا 19 خردادماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزاری می‌شود.

یکی از مهم‌ترین اهداف نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) توسعه فرهنگ تعاملی نهادهای مالی و مردم به واسطه برقراری ارتباط مستقیم و جلب اعتماد عمومی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  58  =  68