سقف تراکنش روزانه به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

حداکثر مبلغ تراکنش خرید روزانه از هر کارت متعلق به مشتریان حقیقی، به یک میلیارد ریال تغییر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از پرداخت نوین آرین ،مطابق با جلسه‌ی هیات عامل بانک مرکزی که در تاریخ 1401.07.23 در خصوص موارد مربوط به ماده ۱۲ دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص برگزار شد، مقرر شد که حداکثر مبلغ تراکنش خرید روزانه از هر کارت متعلق به افراد حقیقی، به ۱ میلیارد ریال برسد.

پیش‌تر از این بیشترین مبلغ خرید از طریق دستگاه POS (دستگاه کارت‌خوان) و IPG(درگاه پرداخت اینترنتی) با هر کارت بانکی در هر روز ۵۰۰ میلیون ریال (معادل 50 میلیون تومان) بوده است. با مصوبه‌ی جدید هر کارت متعلق به مشتری حقیقی می‌تواند به صورت روزانه مبلغ یک میلیارد ریال معادل ۱۰۰ میلیون تومان را جهت خرید و تراکنش‌های خود از طریق درگاه‌های الکترونیک خدمات پرداخت نظیر دستگاه‌های کارت خوان و درگاه IPG اختصاص دهد.

شایان ذکر است که انجام هریک از تراکنش های بانکی با استفاده از ابزارهای پرداخت سقف و محدودیت های متفاوتی دارد. به هرگونه وسیله‌ای که با استفاده از آن بتوان عملیات انتقال وجه را انجام داد ابزار پرداخت و به تمامی سخت افزارها و نرم افزاهایی که با استفاده از ابزارهای پرداخت بتوانیم روی آنها تراکنش انجام دهیم ابزار پذیرش گفته می‌شود.

همچنین نقل و انتقالات وجه با استفاده از ابزارهای پرداخت (مانند کارت بانکی) توسط ابزارهای پذیرش (مانند درگاه پرداخت اینترنتی) در بازه های زمانی مشخص، سقف مشخصی دارد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =