رونمایی از ۳ خدمت جدید بانک ملت/ طراحی محصولات امضای ملت، بانک پلاس و BNPL بانک ملت بر بستر بانکداری دیجیتال

وزیر اقتصاد از سه خدمت جدید بانک ملت با عنوان‌های امضای ملت، بانک پلاس و BNPL رونمایی کرد و گفت: محصول مبتنی بر بانکداری دیجیتال طراحی و عملیاتی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سیداحسان خاندوزی در مراسم رونمایی از سه خدمت جدید بانک ملت با عنوان‌های امضای ملت، بانک پلاس و BNPL که با حضور مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و تعدادی از مدیران ارشد این بانک در محل وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی انجام شد، به دست‌اندرکاران بانک ملت بابت ارائه این خدمات خداقوت و خسته نباشید گفت و با اظهار خرسندی از ارائه این خدمات، گفت: خوشبختانه مجموعه مدیریتی و کارکنان بانک ملت زحمات زیادی را متقبل شده اند که نتیجه آن را در عملکرد و ارائه خدمات نوین این بانک شاهد هستیم.

وی رونمایی از سه محصول جدید بانک ملت را اقدامات مطلوب و قابل‌ستایش خواند و اظهار امیدواری کرد که این خدمات با سرعت و فراگیری بیشتری به تمامی مردم ارائه شود.
وزیر اقتصاد با اشاره به اهمیت هزینه مبادله به عنوان یک مفهوم کلیدی و محوری در نظام بانکی، تاکید کرد: متاسفانه در اقتصاد ایران شاهد بالابودن هزینه مبادله هستیم و همه در اقتصاد کشور برای فعالیت‌کردن با زحمت، زمان و هزینه زیاد و همچنین اصطکاک‌های بالای سیستمی رو به رو هستند و هرچقدر این اصطکاک‌ها را کاهش دهیم به تحقق شعار سال مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و همچنین کاهش دل‌نگرانی و فرسایش روحی روانی فعالان اقتصادی کمک بیشتری خواهیم کرد.

به گفته وی، زنجیره طولانی هزینه مبادله با طرح های جدیدی که از سوی بانک ملت رونمایی شدکوتاه‌تر خواهد شد و فعالان اقتصادی با هزینه کمتر، زمان کوتاه‌تر، مبادله کمتر اسناد و … تسهیلات خود را از بانک دریافت خواهند کرد.
وزیر اقتصاد با اشاره به این نکته که این خدمات جزو خدماتی است که رضایت عامه و فعالان اقتصادی را در پی خواهد داشت، اظهار داشت: چنین خدماتی کمک کننده و تسهیل‌کننده امر تولید نیز خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد، بانک ملت که همیشه از بانک‌های خوشنام، معتبر و همواره در مسیر ترقی بوده و پیشگامی آن با تیم جدید مدیریتی خود سرعت گرفته است، باید به هموارشدن مسیر تحقق بانکداری دیجیتال کمک کند و در رقابت سازنده با سایر بخش‌ها، به تحقق اهداف دولت در این زمینه یاری برساند.

رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک ملت نیز در سخنانی با تشریح عملکرد 6 ماهه بانک ملت، رشد 117 درصدی تراز عملیاتی تجمیعی و عبور آن از 262 هزار میلیارد ریال، رشد 321 درصدی سود خالص، رشد 144 درصدی منابع حساب جاری، رشد 123 درصدی سپرده‌های غیرهزینه‌زا، رشد 19 درصدی سپرده‌های ارزی، رشد 243 درصدی اعتبارات اسنادی ریالی، رشد 100 درصدی ضمانتنامه‌های داخلی، رشد 78 درصدی درآمدهای کارمزدی و رشد 100 درصدی حواله‌های ارزی را از جمله دستاوردهای بانک ملت در این مدت ذکر کرد.
وی رونمایی از سه محصول جدید بانک ملت را در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر توسعه بانکداری الکترونیک و اجرای سه ماده از راهبردهای سیاستی وزارت اقتصاد مبنی بر بهره‌مندی از فناوری های نوین، ارائه خدمات به آحاد مردم، توسعه تسهیلات خرد غیرحضوری، ارائه نسخه الکترونیک قراردادها به مشتریان و تحول دیجیتال ذکر کرد و گفت: این سه محصول مبتنی بر بانکداری دیجیتال طراحی و عملیاتی شده است.

مدیرعامل بانک ملت با بیان این نکته که پلتفرم بانک پلاس با توجه به نیازهای جامعه طراحی شده و با پلتفرم های سایر بانک‌ها تفاوت های اساسی دارد، گفت: در خدمت دیگر این بانک، ارائه تسهیلات در بستر فرابانک کاملا غیرحضوری شده است و مشتری برای دریافت تسهیلات با استفاده از امضای دیجیتال، دیگر نیازی به مراجعه به شعبه نخواهد داشت و تمامی مراحل به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.
دولت آبادی، خدمت بعدی را اکوسیستم BNPL خواند که با تاکید بر واقعی‌کردن تسهیلات خرد و انجام خریدهای واقعی طراحی شده است و از این طریق، مشتری برای خرید از بانک تسهیلات دریافت خواهد کرد که این تسهیلات به حساب فروشنده کالا یا خدمات واریز خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد که با رونمایی از این خدمات، ده‌ها هزار سفر به شعب بانک ملت حذف و خدمات بانکی به صورت کاملا سیستماتیک به متقاضیان ارائه شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  ⁄  9  =