تداوم سود دهی هر چند ناچیز بانک صنعت و معدن در سال ۱۴۰۰

رشد هزینه های مالی سود بانک را کاهش داد

بانک صنعت و معدن سود خالصی معادل 24 میلیارد تومان گزارش کرده این در حالی است که سود سال قبل بانک حدود 35 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، صورت های مالی بانک صنعت و معدن برای سال 1400 منتشر شد که در بانک سود خالصی معادل 24 میلیارد تومان گزارش کرده این در حالی است که سود سال قبل بانک حدود 35 میلیارد تومان بوده است.

این سودآوری زیان انباشته بانک را اندکی کم کرده و به رقم 326 میلیارد تومان در پایان سال 1400 رسانده است.

بررسی اجمالی صورت های مالی نشان می دهد عملکرد بانک در حوزه جذب درآمدها موفق و اما در زمینه مهار برخی از اقلام هزینه های ناموفق بوده است.

خالص درآمد تسهیلات و سود سپرده بانک در سال 1400 رقم 8407 میلیارد تومان بوده که این عدد نسبت به سال قبل از آن با رشد حدود 11 درصدی همراه شده است.

درآمد کارمزد بانک نیز با رشد حدود 41 درصدی به رقم 674 میلیارد تومان رسیده است.

کاهش زیان ناشی از مبادلات ارزی بانک نیز یکی دیگر از دستاورد های بانک است به گونه ای که عدد مربوط به این زیان از 3661 در سال 1399 به رقم 3105 در سال 1400 کاهش یافته است.

در بخش هزینه ها، هزینه های عمومی و اداری بانک با افت هر چند نا محسوس همراه شده که دلیل آن کاهش هزینه محاسبات تعهدات اکچوئری است.

با این حال هزینه مطالبات مشکوک الوصول و هزینه مالی به ترتیب با رشد حدود 12 و 35 درصدی همراه شده اند تا دستاورد به دست آمده در سایر حوزه بی اثر گردد.

بررسی ها نشان می دهد دلیل افزایش هزینه مطالبات مشکوک الوصول گذشت بیش از 5 سال از موعد سررسید تسویه بخشی از تسهیلات است.

عمده رشد هزینه مالی نیز به وام دریافتی از صندوق توسعه ملی برمی گردد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  12