افزایش ۱۰ برابری سقف تراکنش در کارگزاری های بورس

افزایش سقف تراکنش‌های روزانه کارگزاری‌های بورس یکی از مهمترین درخواست‌های بورسی‌ها از بانک مرکزی بوده است. برهمین اساس مصوبه هیات عامل بانک مرکزی و در راستای تسهیل معاملات در بازار سهام، سقف تراکنش درگاه‌های پرداخت اینترنتی و کارتخوان کارگزاری‌های بورس را از ۵۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰۰ میلیون ریال (۱۰ برابر) افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کارشناسان براین اعتقاد هستند که یکی از مشکلات مهم سرمایه‌گذاران جهت سرمایه گذاری در بازار سرمایه که مانع ورود سرمایه مولد در جهت حمایت از تولید شده، محدودیت حداکثر ۵۰ میلیون تومان به عنوان سقف تراکنش مجاز از طریق درگاه‌های بانکی کارگزاران در طول مدت ۲۴ ساعت است.

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی درباره تسهیل‌گری در بازار سرمایه با ۱۰ برابر شدن سقف تراکنش کارگزاری‌ها گفت: در شرایطی که در بحث نقل و انتقالات مالی برای کنترل پولشوئی و … قید و بندهایی گذاشته می‌شود، وقتی افراد درصدد برمی آیند که در بازار سرمایه خرید انجام دهند و برای به ثمر نشستن این کار با موانعی روبرو می‌شوند، قطعا برای آینده این بازار مشکل ساز خواهد بود.

وی در باره این مشکلات اضافه کرد: یک نقل و انتقال ساده برای انجام خرید، ممکن است با موانع عدیده‌ای که بر سر راه آن وجود دارد، روبرو شود. با افزایش سقف تراکنش کارگزاری‌های بورسی، نقل و انتقال وجوه بین مشتریان کارگزاران و صندوق‌های سرمایه گذاری تسهیل خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در ادامه یادآور شد: در صورتیکه این کار به خوبی انجام شود اشخاص حقیقی و حقوقی خواهند توانست با نقل و انتقال ساده تری خرید خود را انجام دهند. باید درنظر داشت که مسائل بازار سرمایه فقط تراکنش نیست، موارد متعددی را در برمی گیرد که یکی از همین مسائل همانطور که مورد اشاره قرار گرفت، تسهیل گری در امر خرید است.

منبع: ایبنا

انتهای پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ⁄  1  =