از حذف کارمزدهای ۳ درصدی کارت‌‌‌های اعتباری با پرداخت سیونیک تا تثبیت جایگاه نخست سپ در صنعت پرداخت

عناوین خبری روز چهارشنبه 16 شهریور 1401

سال‌هاست که خرده‌‌‌فروش‌ها نسبت به کارمزدی که شرکت‌های ویزا و مسترکارت برای پذیرش کارت‌‌‌های اعتباری و کارت‌‌‌های بدهی از آنها می‌‌‌گیرند، اعتراض دارند. طرح «پرداخت از طریق بانک» آخرین تلاش برای دور زدن این کارمزدهاست که به افراد امکان می‌دهد پرداخت‌‌‌ها را به طور مستقیم از حساب بانکی خود انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرخط اخبار بانکی و پرداخت روز چهارشنبه 16 شهریور 1401 را در این صفحه دنبال کنید.

تصویب بی سروصدای طرح صیانت/زنگ تهدیدمحور کاربران به صدا درآمد

گویا نگرانی‌ها از تصویب خاموش طرح صیانت چندان بی‌راه نبوده و تایید بی‌سر و صدای بخش مهمی از این طرح در جلسه دیروز شورای عالی فضای مجازی، گواهی بر اجرای تدریجی آن است. حالا شورای عالی فضای مجازی بعد از گذشت حدود ۶ماه از زمان ارجاع طرح صیانت به این شورا، ترکیب و اختیارات کمیسیون عالی تنظیم مقررات را تصویب و ابلاغ کرده است تا به این ترتیب این کمیسیون نقش «تنظیم‌گر تنظیم‌گران» را داشته باشد؛ موضوعی که دقیقا طراحان طرح صیانت به دنبال آن بودند. با وجود اعتراضات گسترده کاربران، کارشناسان و حتی نمایندگان مجلس، همچنان رویکرد محدودکننده و تهدیدمحور در این مصوبه وجود دارد.

پیش بینی وضعیت جوی کشور چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد برای ۷ استان از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور تا یکشنبه هفته آینده خبر داد.

قربانیان بانک های بزرگ به دنبال افزایش تورم

غول بانکداری سیتی‌‌‌گروپ، تعدادی از نیروهای خود در بخش‌ وام رهن مسکن را که به کمتر از ۱۰۰ نفر می‌‌‌رسد، تعدیل کرده است. این اقدام به دلیل رکود بازار مسکن در پی افزایش تورم و اقدام فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره صورت گرفته است.

حذف کارمزدهای ۳ درصدی کارت‌‌‌های اعتباری با پرداخت سیونیک

سال‌هاست که خرده‌‌‌فروش‌ها نسبت به کارمزدی که شرکت‌های ویزا و مسترکارت برای پذیرش کارت‌‌‌های اعتباری و کارت‌‌‌های بدهی از آنها می‌‌‌گیرند، اعتراض دارند. طرح «پرداخت از طریق بانک» آخرین تلاش برای دور زدن این کارمزدهاست که به افراد امکان می‌دهد پرداخت‌‌‌ها را به طور مستقیم از حساب بانکی خود انجام دهند.

رونمایی وزیر ارتباطات از طرح اینترنت کودک

در جلسه‌ای که دیروز برگزار شد، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از طرح اینترنت کودک رونمایی کرد. چهارمین جلسه کارگروه راهبردی و تدوین الگوی عملیاتی و مقررات عمومی صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، در راستای اجرایی‌سازی بند الف ماده ۴_۱ سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی که در جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور مصوب شده بود، دیروز به میزبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

پیش بینی افت محسوس نرخ تورم در نیمه دوم سال

وزارت اقتصاد با انتشار گزارش بانک مرکزی از روند نزولی تورم تولید کننده از افت محسوس نرخ تورم در نیمه دوم امسال خبر داد.

بررسی ربوی بودن برخی سودهای بانکی از نگاه کارشناسان

یک کارشناس اقتصادی گفت: بانک‌ها سود تعیینی را ملاک پرداخت سود علی‌الحساب برای سپرده‌ها، معین کرده‌اند، چنین سودی ربوی است. در واقع سود باید تحققی و عملیاتی باشد. یعنی از دل فعالیت سرمایه گذاری، سود استحصال، استخراج و سهم سپرده گذار، سهامداران وکالت بانک تعیین و سپس سود تقسیم شود.

روند شناسایی درآمد آسان پرداخت تا پایان مرداد چگونه بود؟

شرکت آسان پرداخت پرشین در 5 ماهه نخست سال 1401 به درآمد 2.928 میلیارد تومانی حاصل از خدمات و فروش رسید که مقایسه آن با درآمد شناسایی شده در مدت مشابه سال 1400 حاکی از رشد 28 درصدی این درآمدها می باشد.

تراز مثبت موسسه ملل، هم چنان رو به رشد

درآمد تسهیلات موسسه اعتباری ملل در مرداد سال 1401 نسبت به تیر ماه با کاهش همراه شدو به رقم 640 میلیارد تومان رسید. مجموع درآمد شناسایی شده تسهیلات در بازه زمانی 5 ماهه نخست سال جاری به 3.247 میلیارد تومان رسید که 52 درصدی رشد را نسبت به 5 ماهه سال 1400 نشان می دهد.

رشد ۱۸۷ درصدی درآمد حق بیمه در بیمه زندگی خاورمیانه

درآمد حاصل از صدور بیمه نامه شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در مرداد ماه سال جاری با کاهش نسبت به تیر ماه همراه شد و به رقم 63 میلیارد تومان بالغ گردید.

معرفی جذابترین فضاهای پرداختی در سال ۲۰۲۲

طی یکسال گذشته دگرگونی دیجیتالی با شتاب بیشتری در همه بخش ها تداوم داشته است و در این میان تجارت در این حوزه نیز بدون هیچ استثنایی با این دگرگونی همراه بوده است. حتی جامعه هم که با رفع محدودیت های پاندمی و بازگشایی شرکت ها به سمت عادی شدن فعالیت ها حرکت کرده عادت های خو گرفته در دوران پاندمی در بسیاری از عرصه ها از جمله پرداخت و امور فنی تداوم و پایدار ادامه داده است.

قیمت طلا و سکه چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی امروز (چهارشنبه) بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۳ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان است.

سقوط آزاد بیت‌کوین زیر ۱۹ هزار دلار/ آخرین نرخ ارزهای دیجیتال بازار

بیت‌کوین به زیر ۱۹ هزار دلار سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح در دو ماه گذشته رسید.

تثبیت جایگاه و کسب رتبه پنجم شرکت پرداخت‌ الکترونیک پاسارگاد

بر اساس گزارش اقتصادی مرداد ۱۴۰۱ شاپرک، پرداخت‌ الکترونیک پاسارگاد توانست جایگاه خود را در شاخص مبلغ تراکنش ارتقا دهد؛ این درحالی است که در گزارش تیرماه شاپرک این شرکت سهم بازار ۱۱.۱۶ را در اختیار داشت، با این وجود پرداخت‌ الکترونیک پاسارگاد با رشدی ۰.۱۴درصدی به سهم ۱۱.۳۰درصدی از بازار رسید و جایگاه پنجم خود را تثبیت کرد.

قابلیت دریافت رمز آفلاین در سامانه دی‌جت فعال شد

نسخه به روز شده سامانه رمزساز دی‌جت، امکان دریافت رمز و بلیت امنیتی به صورت «آفلاین» را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

افزایش جامعه هدف طرح تسهیلاتی “رفاه کالا و خدمات” بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران با هدف حمایت از اقشار کم‌درآمد و شرکت‌های فعال در حوزه تولید و توزیع داخلی و کمک به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، جامعه هدف طرح تسهیلاتی “رفاه کالا و خدمات” را افزایش داد.

تیک تاک ادعای هک شدن اطلاعات کاربرانش را نپذیرفت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  2  =