آماده برای تغییر بزرگ/ افزایش سرعت خدمات رسانی

گفت‌وگو با مهرداد حیدرپور، مدیرعامل شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا

مهرداد حیدرپور، هدف نهایی شرکت بازرگانی مبناکارت آریا را ارائه محصولات با کیفیت در کنار خدمات و پشتیبانی بی‌واسطه و تخصصی عنوان می کند و می گوید؛ مشتریان ما انتظار دارند راهکار‌های درآمدزایی و افزایش سرعت خدمات‌رسانی به آنها ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا با توجه به سوابق طولانی فعالیت در دو حوزه سخت افزار و نرم افزار بانکی و پرداخت هم اکنون از جمله شرکت های صاحب سبک در دو حوزه مذکور است. عواملی که باعث شده تا شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا در میان رقبا شاخص شود؛ یکی رضایت مشتریان و دیگری درک درست نیاز جامعه بانکی و پرداخت است.

مهرداد حیدرپور، هدف نهایی شرکت بازرگانی مبناکارت آریا را ارائه محصولات با کیفیت در کنار خدمات و پشتیبانی بی‌واسطه و تخصصی عنوان می کند و می گوید؛ مشتریان ما انتظار دارند راهکار‌های درآمدزایی و افزایش سرعت خدمات‌رسانی به آنها ارائه شود. گفتگو با وی را با هم می خوانیم:

 

* شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا در حوزۀ بازار و نرم افزار نسبت به گذشته بسیار فعال تر شده است. لطفاً توضیح دهید در چه مسیرهایی از نظر نرم افزاری بیشتر سرمایه گذاری شده است و در کدام بخش موفقیت بیشتری کسب کرده اید؟

پیرو افزایش تقاضای بازار و محصولات تحت پوشش سخت افزاری در سال های اخیر، نیازمندی به تقویت حوزۀ نرم افزاری شرکت مبنا کارت احساس شد؛ بنابراین پیرو سیاست ها و استراتژی های مدیریتی اتخاذشده استفاده از نیروی انسانی متخصص نرم افزاری در دستور کار قرار گرفت که متعاقباً باعث تشکیل تیم نرم افزاری قوی، تحقیق و توسعه در خصوص فعالیت‌های قابل اجرا در راستای توسعه نرم افزاری بانکی کشور به منظور ارائه راهکارهای جدید اعم از افزایش بهره وری از محصولات سخت افزاری و همچنین ارائه محصولات جدید با هدف پاسخگویی به نیازهای جدید بازار شد.

تمرکز بر روی نرم افزاری های پرداخت و همچنین یکپارچه‌سازی خدمات به منظور آسان‌سازی فرآیند‌های کاربری همچنین پیش بینی نیازهای هر یک از مشتریان در زمینه ارائه انواع خدمات مالی خط مشی تیم¬های نرم افزار، توسعه بازار و توسعه محصول شرکت مبنا کارت آریاست.

ارائه راهکارهای شخصی سازی خدمات برای هر مشتری، امکان تطابق نرم‌افزار بر پایه توسعه بازار مشتریان باعث تمایز محصولات جدید نرم افزاری مبنا کارت از سایر محصولات مشابه موجود در بازار است.

* به نظر می رسد شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا همواره نیاز مشتریان خود را پایش می کند، لطفاً در این مورد توضیح دهید.

پیشروی در صنعت و بازار در هر حوزه ای منوط به بررسی، آنالیز و پیش بینی نیازهای هر یک از مشتریان و ارائه راهکارهای بهینه در کنار مدل اقتصادی مناسب است.

تیم های توسعه بازار و محصول شرکت مبنا کارت آریا همواره درصدد بررسی پیش بینی تغییرات زیرساختی حوزه های بانکی و غیر بانکی از طریق آنالیز داده های آماری و تکنولوژی های روز سراسر دنیا و همچنین روند رشد زیرساخت های بانکی با رصد سیاست های بانک مرکزی ایران است.

در این راستا همواره زیرساخت های حوزه بانکی و فین تک موجود در کشورهای توسعه یافته و پیش بینی روندهای توسعه ای به منظور ارائه راهکارهای نوین اجرایی برای مشتریان مورد ارزیابی است.

* اساساً آینده نرم افزار در شبکه بانکی را چگونه ارزیابی می کنید، چه نقشه راهی برای سال 1401 آماده کرده اید؟

عطف به وجود نقاط مشترک در نظام های بانکی کشورهای مختلف و وابستگی آنها به روندهای پیشرفت تکنولوژی همچنین گسترش خدمات فین تک، نئوبانک ها، سیستم های Cloud Base و به طور کلی مجازی سازی فرآیندهای پرداخت بانکی، مشخصاً نظام بانکی در معرض جهشی نوین به سوی نظام بانکداری نوین خواهد بود.

از آنجا که ثبات جایگاه در بازار منوط به سازگاری با تغییرات آن بازار و به‌روزرسانی خدمات است، شرکت مبنا کارت آریا خود را موظف به آمادگی برای این تغییر بزرگ دانسته و نسبت به تعریف پروژه‌های توسعه ای مرتبط توسط تیم آنالیز بازار، پیش بینی تغییرات زیرساختی آینده، نیازسنجی مشتریان و برنامه ریزی برای ارائه راهکارهای بهینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تا پایان سال جاری اقدام کرده است.

* در مقایسه با رقبا وضعیت را چگونه ارزیابی و چه سهمی را برای مبنا کارت آریا در بازار محصولات و خدمات بانکی و پرداخت انتظار دارید؟

چشم‌انداز ما علاوه بر ارائة محصولات سخت افزاری منحصر به فرد و داشتن نمایندگی های انحصاری از شرکت های پیشرو بین المللی در ارائه محصولات به نظام بانکی، ارائه خدمات نرم افزاری شخصی سازی‌شده برای مشتریان همچنین خدمات پشتیبانی غیر حضوری، ارائه سرویس های فنی حضوری در سراسر کشور با داشتن نمایندگان رسمی در سراسر استان‌های کشور است که این امر موجب سرعت سرویس و خدمات این شرکت شده است؛ همچنین جایگاه ارتباط با مشتری، یکپارچه‌سازی خدمات سخت‌افزار و نرم‌افزاری در کنار توسعة محصول بر مبنای نیاز بازار نقطه تمایز ما نسبت به سایر رقبا است.

* پیش‌بینی‌تان درباره چشم انداز حوزه سخت‌افزار در چند سال آینده چیست؟

بدیهی است پیرو توسعه جهانی تکنولوژی صنعت در حوزه‌های گوناگون از جمله بانکداری، تمامی زیرساخت‌ها و ساختارهای بانکی کشور دست‌خوش تغییراتی به سوی مجازی¬سازی خواهد شد که کمرنگ شدن کاربرد تجهیزات سخت‌افزاری و جایگزینی با زیرساخت‌های نرم‌افزاری راه به همراه خواهد داشت. از سویی حذف حوزه سخت‌افزار به دلیل هویت فیزیکی آنها دور از ذهن به نظر می-رسد اما تغییر نوع کاربری، ارائه خدمات و یکپارچگی آن به دلیل تغییرات مذکور منجر به ظهور نسل جدیدی از سخت‌افزارها در حوزه بانکی خواهد شد.

* در حوزه خدمات پشتیبانی با چه راهبردهای جدیدی حضور پیدا کرده‌اید و بازار با این راهبردها چطور برخورد کرده است؟ در نیمه دوم سال وضعیت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

از نکات قابل توجه در زمینه برتری شرکت مبنا کارت آریا از سایر رقبا، ارائه خدمات پشتیبانی جامع به مشتریان در سراسر کشور به صورت حضوری و غیر حضوری در قالب طرح‌های گارانتی و قراردادهای خدمات پشتیبانی در کمترین زمان ممکن است.

به دلیل اهمیت بالای کارایی تجهیزات شرکت مبنا کارت آریا و جلوگیری از بروز خدشه به ارائه خدمات توسط شعب بانکی به هموطنان گرامی، تمامی محصولات تحت پشتیبانی توسط تکنسین‌های فنی به صورت ادواری بازدید و کنترل می‌شوند که باعث کاهش خرابی‌ها و از کار افتادگی تجهیزات در کشور می‌شود. افزایش نمایندگی‌های رسمی استانی، آموزش‌های فنی نمایندگان، تغییر و ارتقاء زیرساخت‌های شرکت به منظور ارائه خدمات با کیفیت و سرعت بیشتر موجب افزایش رضایت مشتریان در این حوزه و استحکام جایگاه شرکت مبنا کارت آریا در بین مشتریان ارزشمند خود شده است.

* لطفاً در جمع‌بندی صحبت‌های‌تان در راستای پاسخگویی به نیازهای مشتریان بانکی و پرداخت، چه محصولاتی را آماده ارائه کرده‌اید؟

آنچه امروز به عنوان هدف این شرکت مورد تأکید است ارائه محصولات با کیفیت در کنار خدمات و پشتیبانی بی‌واسطه و تخصصی است، مشتریان ما امروز علاوه بر این موارد انتظار دارند راهکار‌های درآمدزایی و افزایش سرعت خدمات‌رسانی به آنها ارائه شود که در این راستا تیم‌های توسعه‌ای مبنا کارت آریا با رویکرد ارائه راهکار‌های جامع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به عنوان جزئی از خانواده مشتریان شبکة بانکی خواهند بود تا نیاز روزافزون تکنولوژیک و خدمت‌رسانی در این حوزه محقق شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3