کاهش ۳۰ درصدی محصولات افزایش ۱۲۰ درصدی قیمت را به دنبال دارد

مدیرعامل بانک کشاورزی:

ایبنا – برنامه چشم‌انداز هفت ساله بانک کشاورزی تدوین شده و همچنین بر اساس برنامه راهبردی قصد داریم نظام اطلاعاتی بانک را در چارچوب یک نظام نوین تعریف و اجرایی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تامین مالی و لیزینگ ایران، محمد طالبی ـ مدیرعامل بانک کشاورزی ـ امروز در نخستین نشست مطبوعاتی خود اظهار کرد: صنعت بانکداری سودآورترین صنعت دنیا است که در سال 2006 ، 800 میلیارد دلار سود در آن برآورد شده است.

وی با بیان اینکه رشد سودآوری صنعت بانکداری طی 10 سال آینده دو برابر رشد GDP بوده است اضافه کرد: طی دو سال گذشته با رشد قیمت محصولات کشاورزی مواجه بودیم و اثری که افزایش قیمت محصولات کشاورزی بر دنیا گذاشت بسیار حائز اهمیت بوده است.

وی افزود: به ازای هر 20 درصد کاهش در مواد غذایی 80 درصد در قیمت آن افزایش رخ می‌دهد و سرانه مصرف غلات در جهان400 کیلوگرم و سرانه مصرف محصولات نفتی 360 کیلوگرم است.

طالبی تصریح کرد: کشور برزیل با وسعت چهار میلیون و 100 هزار کیلومتر مربع تنها از 17 درصد مساحت برای کشاورزی استفاده می‌کنند و این رقم در کشور هند به 60 درصد رسیده است لذا سرمایه‌گذاران کشاورزی می‌توانند در این کشور حضور یابند.

طالبی از تدوین برنامه چشم انداز هفت ساله در این بانک خبر داد و گفت: همچنین برنامه راهبردی نوشته و طراحی شده و ما قصد داریم نظام اطلاعاتی بانک کشاورزی را در چارچوب یک نظام نوین تعریف و اجرایی کنیم.

به اعتقاد وی بحث نظارت بر طرح‌ها همواره دغدغه مسوولان بوده و بانک کشاورزی در این زمینه الگوی نظارت بر بخش‌های کشاورزی را به صورت خام طراحی و تدوین می‌کند.

وی به اعتبارات خرد این بانک اشاره کرد و گفت: نزدیک به 90 درصد تسهیلاتی که اعطا می‌کنیم شامل تسهیلات زیر پنج میلیون تومان است.

طالبی گفت: اگرچه هفت ماه است که در مدیریت بانک کشاورزی قرار گرفته‌ام اما سعی شده از تجربه مدیران عاملان قبلی استفاده کنم و برنامه‌های آنها را ادامه دهم.

مدیرعامل بانک کشاورزی به مساله کوربانکینگ اشاره کرد و افزود: مساله کور بانکینگ در بانک کشاورزی در قالب حساب مهر پیگیری می‌شود که تاکنون 90 درصد از مسائل فنی و شرعی آن حل شده است.

وی درباره بیمه محصولات کشاورزی توضیح داد: ما باید بحث مدیریت ریسک را در این بخش تقویت کنیم و فرهنگ و مدیریت درست را جایگزین بیمه کنیم و اگر مدیریت ریسک به درستی اجرایی نشود هر نوع بیمه‌ای با هر نوع حجمی محکوم به شکست است.

مدیرعامل بانک کشاورزی درباره بنگاه‌های زودبازده نیز تصریح کرد: بنگاه‌های زودبازده خرد طرح‌های تکلیفی هستند و بر اساس آن چیزی که ابلاغ می‌شود ما تسهیلات ارائه می‌دهیم.

وی خاطر نشان کرد: کاهش 30 درصدی محصولات افزایش 120 درصدی قیمت‌ها را به دنبال دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  20