سند تحول صنعت بیمه آماده ارائه به رئیس جمهوری

فرشباف خبر داد:

ایبنا – رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: سند تحول صنعت بیمه برای ارائه به رئیس جمهوری آماده است.

به گزارش پایگاه خبری تامین مالی و لیزینگ ایران، 

جواد فرشباف ماهریان در گفتگو با مهر از نهایی شدن سند طرح تحول صنعت بیمه خبرداد و گفت: این سند هم اکنون توسط کارگروه تشکیل شده در این خصوص نهایی و به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه منتظر تشکیل جلسه ستاد راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی برای بررسی این سند هستیم، افزود: البته با تغییر و تحولات اتفاق افتاده در وزارت امور اقتصادی و دارایی، احتمالا برگزاری این جلسه چند روز به تاخیر خواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه این سند هم اکنون آماده ارائه به رئیس جمهوری است، تصریح کرد: نسخه نهایی این سند هم اکنون در وزارت امور اقتصادی و دارایی است که به رئیس جمهوری ارائه خواهد شد.

فرشباف افزود: کارگروه های تشکیل شده در راستای 10 دستور رئیس جمهوری سال گذشته به منظور تحول در صنعت بیمه ایجاد شد، سند تحول صنعت بیمه را آماده کردند.

به گزارش مهر، رئیس جمهوری جهت گیری های اصلی کارگروه را در 10 بخش مطرح کرده است. بخش اول ایجاد رقابت در صنعت بیمه بر پایه مشتری مداری، ارائه خدمات مناسب و سریع به مردم.

بخش دوم اصلاح سیستمهای نظارتی صنعت بیمه و ارتقاء سطح به راست و سلامت صنعت بیمه، بخش سوم گسترش فرهنگ بیمه و بهبود ضریب نفوذ بیمه به صورت فراگیر و بخش چهارم توسعه بیمه های عمر به منظور بالا بردن رفاه اجتماعی است.

احمدی نژاد در بخش پنجم بر ارائه طرح های جدید بیمه ای برای ارائه خدمات بیمه ای به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر تاکید کرده است.

بخش ششم ارتقاء سطح اشتغال و سایر شاخصهای کلیدی اقتصاد کشور از طریق افزایش مشارکت بخش خصوصی در ارائه خدمات بیمه ای، بخش هفتم حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران از طریق ارائه پوششهای مناسب بیمه ای با توجه به سیاستهای ابلاغی اصل 44 قانون اساسی است.

رئیس جمهوری در بخش هشتم بر جبران خسارتهای اقتصادی ناشی از حوادث طبیعی با استفاده از روش بیمه، در بخش نهم گسترش فعالیتهای بیمه اتکایی کشور به منظور کاهش میزان خروج ارز از کشور و بخش دهم بر تدوین راهکارهای مناسب برای پیشگیری و کاهش زمینه بروز حوادث و تصادفات تاکید کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  18