سه سناریوی بانک مرکزی برای تقویت ارزش پول ملی

رییس کل بانک مرکزی خبر داد:

ایبنا – رئیس کل بانک مرکزی از کاهش ارزش اسکناس نسبت به هزینه های مردم خبرداد و گفت: برای رفع این مشکل هم اکنون سه راهکار در دست مطالعه است.

به گزارش پایگاه خبری تامین مالی و لیزینگ ایران،

طهماسب مظاهری در گفتگو با مهر با بیان اینکه بحثهای مطالعاتی حذف سه صفر از واحد پول کشور هم اکنون در حال انجام است، افزود: امروزه ارزش اسکناس و سکه های در دست مردم، نسبت به هزینه های روزانه آنها کاهش یافته است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تورم 15 تا 20 درصدی سالیان گذشته در کشور، تصریح کرد: این امر باعث کاهش ارزش اسکناس به هزینه های مردم شده است.

وی یکی از راهکارهای مطالعاتی در این خصوص را حفظ واحد پول و اسکناس و سکه ها در وضعیت فعلی دانست و تصریح کرد:  در این بحث مردم دچار این مشکل هستند که اسکناس به میزان کافی در اختیار آنها نیست.

مظاهری انتشار چک پولها توسط بانکها و جانشینی آن به جای اسکناس را در این رابطه عنوان کرد و گفت: انتشار چک پولها به عنوان جایگزین اسکناس ها پاسخی مقطعی به کمبود اسکناس خواهد داد.

وی یکی از دیگر راه های مطالعاتی را حذف سه یا چهار صفر از واحد پولی و تبدیل آن به ریال جدید و راه دیگر تغییر واحد پولی کشور عنوان کرد.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: هم اکنون این سه گزینه در دست مطالعه است و هر کدام که به نتیجه و جمع بندی نهایی برسد، قابل ارائه خواهد بود.


لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  ⁄  4  =