رابطه دلار آمریکا با قیمت نفت و اقتصاد ایران

ایبنا – کشورهای صادر کننده نفت خصوصا کشورهای عربی اکنون فشار شدیدی را به آمریکا وارد کرده اند تا آمریکا قیمت دلار را به شرایط مستحکم خود رسانده و مانع سقوط بیش از پیش قیمت آن شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در شرایط همیشگی بازار، هر زمان که قیمت نفت افزایش می یابد قیمت دلار رو به کاهش می گذارد و از زمانی که قیمت نفت از 45 دلار در اوائل سال میلادی جاری به قیمت کنونی 70 دلار در هر بشکه رسیده و به احتمال فراوان با شروع فصل زمستان و افزایش تقاضا، قیمت آن در پایان سال به 90 دلار در هر بشکه افزایش پیدا خواهد کرد.

با توجه به برنامه های سازندگی ایران که با روند قیمتی 90 تا 90 دلاری شرایط مطلوب خود را خواهد داشت و این وضعیت افزایش قیمت نفت باعث می گردد که ایران تا اندازه ای به رسیدن به برنامه های اقتصادی خود امیدور باشد.

جلوگیری از کاهش روند سقوط برابری دلار نسبت به ارزهای معتبر دیگر در دنیا نیز منوط به اقدامات جدی دولت فدرال آمریکا در جهت جلوگیری از مصرف در سیستم های مالی آمریکا و افزایش مالیاتها در این کشور خواهد بود و اکنون دولت این کشور در صدد افزایش مالیات سوخت و در نتیجه کاهش واردات نفت می باشد که در این صورت اگر دولت آمریکا موفق نشود ارزش برابری دلار را با ارزهای عمده ثابت نگه دارد، شاهد کاهش قیمت دلار در طی ماه های آینده بوده و به راحتی می توان قیمت نفت را در مرز یکصد دلار پیش بینی نمود.

بنابر این گزارش اکنون آمریکائی ها با دو گزینه دست و پنجه نرم می کنند که یکی از آنها کاهش طرحهای عمرانی و هزینه های سرسام آور امریکا و دیگری افزایش نرخ برابری دلار با دیگر ارزها و یا عدم اقدام جدی در این زمینه و کاهش قیمت دلار است که نهایتا منجر به افزایش قیمت نفت در هر بشکه خواهد شد.

گفتنی است، از 2 سال پیش ایران و برخی دیگر از کشورها دلار را از چرخه مبادلات خود حذف و یورو را جایگزین آن نموده اند که این مهم تاثیری بسیار زیادی در کاهش ارزش دلار و تشدید بحران اقتصادی آمریکا داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  ⁄    =  11