روایتی تازه و خواندنی از مافیای سیگار در کشور

ایبنا – بنا بر اخبار رسیده، به ظاهر قرار است در روزهای آینده، آقای «ح . م» از دوستان بسیار نزدیک آقای «ا . م» از نزدیکان دولت به مدیر عاملی شرکت دخانیات ایران منصوب شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

این شخص پیشتر عضو هیأت مدیره شرکت انتظار ایرانیان بوده که توسط شخصی به نام علی آقا حسینی ثبت و مدیر عاملی آن به خانم لاهوتی، همسر آقای آقاحسینی سپرده شده و اساس تشکیل این شرکت نیز بر پایه واردات انحصاری سیگار مارلبرو بوده است.

بنا بر این گزارش، این افراد از پیش از راه‌اندازی شرکت انتظار ایرانیان تاکنون، امتیاز انحصاری توزیع سیگارهای کنت و دانهیل را که توسط شرکت BAT وارد ایران می‌شود، داشته و دارند و تأسیس انتظار ایرانیان با هدف در اختیار گرفتن مجوز واردات انحصاری مارلبرو انجام شد و این شرکت مدت‌های مدیدی در پی گرفتن مجوز انحصاری واردات سیگار مارلبرو بوده است.

این گزارش می‌افزاید: این تلاش‌ها به دلیل مخالفت مدیرعامل سابق شرکت دخانیات ـ با توجه به تذکر وزارت اطلاعات، مبنی بر دارا بودن ریشه صهیونیستی مارلبرو ـ به نتیجه نمی‌رسد؛ ضمن اینکه در دوره کنونی مدیریت دخانیات نیز با وجود فشارهای برخی از نزدیکان دولت، باز هم با همین مانع روبه‌رو می‌شود.

نکته آنکه پس از این قضایا و ترس از ایجاد شایبه به دلیل صهیونیستی بودن مارلبرو، این شرکت از سوی اعضا منحل شده و هم‌اکنون وجود خارجی ندارد و این در حالی است که سیگار مارلبرو به دلیل مصرف زیاد در درون کشور به صورت گسترده و به شکل قاچاق وارد کشور می‌شود.

حال این پرسش و دغدغه هست که آیا آقای «ح . م» همچنان با توزیع کنندگان کنت و دانهیل و اعضای آن شرکت منحله مرتبط بوده و آیا همچنان سودای مجوز واردات انحصاری مارلبرو را در سر می پروراند؟

گفتنی است، چرخش مالی سالیانه فقط واردات قانونی سیگار ـ جدا از بحث قاچاق ـ به کشور حدود 1500 میلیارد تومان است که معمولا نزدیک به 50 درصد آن سود خالصی است که نصیب واردکنندگان و توزیع کنندگان می‌شود.

«تابناک» در صورت نیاز، اطلاعات تکمیلی را در روزهای آتی در اختیار افکار عمومی خواهد گذاشت تا برخی آدرس‌های نادرست در این باره که پیش از این نیز سابقه داشته، موجب تحریف واقعیات نشود.

منبع:تابناک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄  2  =