بانک توسعه صادرات ایرانبانک نمونه شد

ایبنا – بانک توسعه صادرات ایران، به عنوان بانک نمونه صادراتی کشور انتخاب شد. قرار است از این بانک در روز ملی صادرات تقدیر شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، در مراسمی که عصر سه شنبه 28 مهرماه با حضور رییس جمهوری در مرکز اجلاس سران تشکیل می شود، از بانک توسعه صادرات ایران و 49 صادرکننده نمونه تقدیر می شود.


پیش از این رییس ستاد برگزاری روز ملی صادرات اعلام کرده بود: 49صادرکننده نمونه به همراه یک بانک برتر صادراتی، 50صادرکننده نمونه امسال را تشکیل می دهند.
امسال برای نخستین بار است که از یک بانک بعنوان بانک نمونه تقدیر می شود. همچنین قرار است صندوق ضمانت صادرات ایران نیز بعنوان حامی صادرات معرفی شود.
کیومرث فتح‌ا… کرمانشاهی درباره انتخاب بانک نمونه گفت: ‌این اقدام برای نخستین بار و به ابتکار سازمان توسعه تجارت خارجی با هدف تشویق و معرفی بانک‌های نمونه در ارائه تسهیلات به صادرکنندگان برگزار می‌شود.
همچنین پایگاه اطلاع رسانی دولت در این خصوص اعلام کرده است: مراسم روز ملی صادرات که همه ساله 29 مهرماه برگزار می شود، امسال بدلیل سفر استانی رییس جمهوری یک روز زودتر برگزار می شود.
شعار جشن روز ملی صادرات در سال88 ‌صادرات پایدار، محور توسعه انتخاب شده است. علت این نامگذاری، وقوع بحران جهانی اقتصاد بوده تا تمام دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی به موضوع صادرات پایدار بیاندیشند.
همچمنین بابک افقهی، معاون وزیر بازرگانی و رییس سازمان توسعه تجارت ایران در بیان جزئیات انتخاب صادرکنندگان نمونه گفت: امسال 12 شرکت برای اولین مرتبه، 14 شرکت برای دومین مرتبه، 14 شرکت برای سومین مرتبه، چهار شرکت برای چهارمین مرتبه، سه شرکت برای پنجمین مرتبه و یک شرکت برای ششمین مرتبه به همراه بانک توسعه صادارت به عنوان بانک نمونه و صندوق ضمانت صادرات به عنوان نهاد نمونه پشتیبانی در امسال انتخاب و تقدیر می‌شوند.
به گفته او 8/20 درصد از کل صادرکنندگان نمونه در بخش کشاورزی، 8/68 درصد در بخش صنایع و معادن، 3/8 درصد در بخش خدمات و 1/3 درصد در حوزه بازرگانی عمومی خواهند بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =