آمادگی انتقال کد رهگیری به سازمان ثبت

معاون وزیر بازرگانی از آمادگی وزارت بازرگانی برای واگذاری پرونده رهگیری معاملات مسکن به سازمان ثبت اسناد و املاک خبر داد و گفت: نگران افزایش شدید قیمت مسکن در آینده ای نزدیک نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد صادق مفتح در گفتگو با مهر درباره وضعیت بازار مسکن در ماه‌های آتی گفت: با رصد کردن سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات به صورت مداوم و طی روزهای گذشته، پیش بینی می شود که بازار مسکن، بازاری آرام است و جهش قیمت نخواهد داشت.

معاون وزیر بازرگانی افزود: با توجه به اینکه هم اکنون بخش اعظمی از معاملات مسکندر سامانه ثبت املاک و مستغلات ثبت می شود، نگران تغییر قیمت شدید در آینده ای نزدیک در بازار مسکن نیستیم.

وی در خصوص پایان دوران رکود در بسیاری از کشورهای دنیا تصریح کرد: برمبنای شرایط اقتصادی کشور و لحاظ کردن عواملی همچون اوضاع تولید، نرخ پایه پولی و نرخ بیکاری به نظر می رسد بتوان اوضاع بازار مسکن را پیش بینی کرد، ضمن اینکه در کنار آن، به منحنی دوره های رونق و رکود مسکن نیز می توان برای تحلیل وضعیت آینده بخش مسکن، تکیه کرد.

به گفته مفتح، پیش‌بینی خبرگان بازار مسکن این است که تا حداقل پایان سال، افزایش قیمتی در این بخش مشاهده نشود.

وی تاکید کرد: وزارت بازرگانی به عنوان متولی تنظیم بازار مسکن و مسئول سامانه ثبت املاک و مستغلات، در حال حاضر 60 درصد از بازار مسکن را تحت کنترل دارد.

مفتح خواستار تشکیل کمیته بررسی نحوه همکاری سامانه ثبت املاک و مستغلات و کد رهگیری با سازمان ثبت اسناد شد و گفت: البته وزارت بازرگانی این آمادگی را دارد که پرونده رهگیری معاملات مسکن را به صورت کامل به سازمان ثبت اسناد و املاک واگذار کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  2