بهای یورو در مقابل تمام ارزهای عمده تضعیف شد

بانک مرکزی اعلام کرد: متوسط ارزش یورو در برابر دلار در هفته قبل نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل در بازار نیویورک 1،79درصد کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک براساس آمارهای رسمی بانک مرکزی، در هفته گذشته، یورو در برابر تمام ارزهای عمده مورد بررسی از جمله دلار آمریکا ضعیف شد.


این گزارش در تشریح جزئیات تضعیف ارزش یورو طی هفته گذشته آورده است: متوسط ارزش یورو در برابر دلار در هفته قبل نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل در بازار نیویورک 1،79 درصد کاهش یافت. به نرخ‌های پایان وقت بازار مذکور، در هفته گذشته هر یورو در محدوده1،3231_ 1،2753 دلار در نوسان بود.

دلایل رسمی نوسانات بهای یورو طی هفته‌ای که گذشت

گزارش بانک مرکزی حاکی‌است، در روز جمعه (6 اوت) ارقام ضعیف و ناامید‌کننده‌ای از وضعیت اشتغال آمریکا منتشر گردید. این ارقام ضمن تصویر دورنمای نامطلوبی از اقتصاد این کشور موجب گمانه زنی‌هایی در مورد احتمال اتخاذ سیاست‌های پولی انبساطی تر شد.


تاثیر این شرایط در اولین روز هفته گذشته (دوشنبه 9 اوت) نیز ادامه داشت. با وجود این عوامل که می‌توانست به زیان دلار تمام شود، به دلیل نزدیک شدن نرخ برابری یورو/ دلار به سطح روانی 1،35، معامله‌گران ترجیح دادند به فروشهای سودجویانه یورو روی آورند.


این وضعیت در روز سه‌شنبه بر بازار لندن حکمفرما بود. در این روز فدرال رزرو اعلام کرد وجوه نقد حاصل از فروش اوراق رهنی سررسیده شده را برای خرید اوراق قرضه دولتی استفاده خواهد نمود تا ازا ین طریق به کاهش نرخ‌های بهره کمک نماید.


طبق این گزارش، در روز چهارشنبه کاهش ریسک‌پذیری در بازار موجب افت شاخص‌های اروپایی به میزان 1،2 درصد شد. در روز پنجشنبه گزارش منتشره‌ای حاکی از آن بود که ارقام مربوط به تولید ناخالص داخلی یونان پایین‌تر از انتظارات بوده و نرخ بیکاری این کشور افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.


این گزارش می‌افزاید: انتشار این ارقام بر نگرانی‌ها نسبت به اوضاع بحرنی اقتصاد‌های منطقه یورو افزود و حتی انتشار گزارش مربوط به رشد بیش از انتظار اقتصاد آلمان در روز جمعه نیز نتوانست از بار این نگرانی‌ها بکاهد.


گزارش مزبور نشان داده بود که رشد تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه دوم 2،2 درصد بوده، در حالیکه پیش‌بینی می‌شد 1،3 درصد باشد. بنا به دلایل یاد شده ارزش یورو در برابر دلار تقریبا ر کلیه روزهای هفته گذشته از سیر نزولی برخوردار بود.

وضعیت اقتصادی کشورهای منطقه یورو

براساس گزارش بانک مرکزی، تولیدات صنعتی منطقه یورو در ماه ژوئن به طور ماهانه 0،1 درصد کاهش و به طور سالانه 8،2 درصد افزایش داشت. البته افت ماهانه این تولیدات در ماه ژوئن پس از آن صورت گرفت که در ماه‌های آوریل و مه رشد ماه به ماه بالایی را تجربه نمود.


بانک مرکزی اروپا نیز اعلام کرد که اقتصاد منطقه در سه ماهه دوم تقویت شده و در سه ماهه سوم نیز ارقام منتشره تا به حال مطلوب بوده است. شاخص اعتماد سرمایه‌گذاری ماه اوت بسیار بیش از انتظارات رشد داشته و به بالاترین سطح خود از دسامبر 2007 تاکنون رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄  9  =