تشریح روشهای تامین مالی طرحهای ایمیدرو

رئیس هیئت عامل ایمیدرو روشهای تامین مالی طرحهای این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهرحسن پلارک استفاده از تسهیلات شرکتهای سرمایه‌گذاری، ‌بانکها، ‌فاینانس خارجی و بهره‌گیری از اعتبارت دولتی را به‌ عنوان روشهای تامین مالی پروژه‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی اعلام کرد.

معاون وزیر صنایع و معادن با اشاره به مذاکرات انجام شده و تفاهمنامه‌های مبادله شده با بانکهای داخلی، گفت: تاکنون بانکهای صادرات، ‌ملت و به تازگی پارسیان، آمادگی خود را برای تامین مالی طرحها اعلام کرده‌اند و در این ‌خصوص 2 تفاهمنامه با بانکهای ملت و صادرات منعقد شده است.

پلارک تصریح کرد: شرکتهای سرمایه‌گذاری داخلی نیز موافقت خود را برای همکاری با ایمیدرو اعلام کرده‌اند به نحوی که به 3 روش، اعتبار مورد نیاز پروژه‌های در دست اجرا تامین می شوند.

به گفته وی،‌ مشارکت در طرح، ‌ارائه تسهیلات و در نهایت در اختیار گرفتن کامل پروژه به‌عنوان روشهایی است که از سوی شرکتهای سرمایه‌گذاری پیشنهاد شده است. 

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در عین حال به علاقه ‌مندی شرکتهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در این بخش اشاره و تصریح کرد: تاکنون چند شرکت از آسیا و اروپا برای همکاری آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و حتی برخی از مذاکرات نیز منجر به امضای تفاهم‌نامه شده است. 

پلارک در مراسم معارفه خود خبر داده بود که بزودی روشهای متعددی را برای تامین مالی طرحهای این سازمان اعلام خواهد کرد. ایمیدرو هم ‌اینک 108 طرح به ارزش 27 هزار و 500 میلیارد تومان را در دست اجرا دارد که قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه به اتمام برسد.


 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1