موافقت مجلس با تهاتر بدهی‌های دولت به شبکه بانکی

جهرمی خبر داد

مدیر عامل بانک صادرات ضمن تاکید بر بالا بودن حجم بدهی‌های دولت در شبکه بانکی، گفت: مجلس قبول کرده‌ که دولت از طریق سپرده‌های ارزی بدهی خود را تهاتر کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سید محمد جهرمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره میزان و وضعیت بدهی دولت به شبکه بانکی، ضمن تاکید بر بالا بودن حجم بدهی دولت در شبکه بانکی، اظهارداشت: دولت هم جزء بدهکاران شبکه بانکی است البته این امر به معنای ناتوانی در پرداخت بدهی این بخش به بانک‌ها نیست.


مدیر عامل بانک صادرات با اشاره به مطالبات دولت از بانک‌ها بابت ذخیره ارزی ، افزود:‌ به دلیل اینکه طی سال‌های گذشته منابعی از ذخیره ارزی توسط دولت در اختیار بانک‌ها قرار گرفته است می‌توان از این منابع بعنوان طلب یاد کرد.
وی اضافه کرد: به خاطر اینکه منابع مذکور ماهیت سپرده دارد و عاملیت پرداخت به بانک‌ها داده شده است اگر به عنوان طلب حساب شود توجیه دولت در مورد طلبکار بودن از بانک‌ها درست است.


به گفته جهرمی، طبق حالت مذکور دولت بیشتر از بدهی خود به بانک‌ها منابع نزد آنها دارد.


زمانی که خبرنگار فارس به مدیرعامل بانک صادرات گفت آیا تاکنون در شبکه بانکی این اقدام انجام شده که از سپرده و منابع فردی که در بانک سپرده گذاری کرده و در عین حال بدهکار همان بانک بوده به جای وصول بدهی از حساب وی برداشت شده باشد یا خیر؟ وی گفت: شاید دولت این مهم را قبول کند، البته مجلس قبول کرده‌ که دولت از طریق سپرده‌های ارزی بدهی خود را تهاتر کند. 

تصمیمات ارزی بانک‌های مرکزی هفته‌ای تغییر می‌کند

مدیر عامل بانک صادرات در خصوص تصمیم‌گیری‌های شورای پول و اعتبار برای تغییر در سبد ارزی کشور، گفت: طبق تصمیم شورا تنها مواردی که لازم است توسط بانک مرکزی اعلام خواهد شد.


این عضو شورای پول و اعتبار تصریح کرد: بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف بسته به شرایط زمان و موقعیتی که به نفع آن کشور است، تصمیم می‌گیرند و حتی ممکن است این تصمیمات به صورت هفته‌ای تغییر پیدا کند.


وی تاکید کرد: درصورتی که منطقی در جهت حفظ ذخایر یک کشور وجود داشته باشد، طبیعی است که ذخایر عوض شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  5  =