دلار در برابر یورو زانو زد

گمانه زنی ها در مورد اینکه بانک مرکزی آمریکا نیز در خرید بدهی دولت به بانک ژاپن خواهد پیوست تا از روند بهبودی شرایط اقتصادی حمایت کند، قیمت دلار در برابر یورو را به پائین ترین حد خود طی هشت ماه اخیر رساند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکبه نقل از بیزینس ویک، شاخص دلار پیش از انتشار گزارش مشاغل آمریکا و اعلام افزایش نرخ بیکاری این کشور به سطوح ماه ژانویه بازگشته است.

ارزش دلار در برابر یورو به 3859/1 دلار در هر یورو رسید که این رقم پائین ترین حد قیمت دلار در برابر یورو از چهارم فوریه تاکنون است.
شاخص دلار نیز امروز به 698/77 واحد رسید که این رقم با حدود پائین روز گذشته که از 20 ژانویه بی سابقه بوده برابری می کند.
براساس برآوردهای اقتصاددانان بلومبرگ تعداد افراد بیکار آمریکا طی هفته منتهی به دوم اکتبر با افزایشی دو هزار نفری به 455 هزار نفر رسیده است.
براساس گزارشی که اقتصاددانان بلومبرگ در هشتم اکتبر منتشر کردند نرخ بیکاری این کشور طی ماه سپتامبر نسبت به رقم 6/9 درصد ماه آگوست افزایش یافته و به 7/9 درصد رسیده است.
بانک ژاپن روز گذشته از تصمیم خود برای خرید 60 میلیارد دلار از دارایی های دولت خبر داد و نرخ بهره بانکی را کاهش داد تا محرکی برای رشد اقتصادی کشور باشد. این بانک پایه نرخ بهره خود را از هدف 1/0 درصدی به دامنه صفر تا 1/0 درصد کاهش داده است.
حال تحلیل گران بازارهای جهانی از احتمال تصمیمات مشابه بانک مرکزی آمریکا و افزایش خرید خزانه داری ایالات متحده خبر می دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  46  =  51