قیمت طلا برای هشتمین بار رکوردها را شکست

در پی کاهش ارزش دلار، کاهش نرخ بهره بانکی ژاپن و انتظارات بازار از اقدامات مالی بانک مرکزی آمریکا قیمت طلا برای هشتمین بار رکوردها را شکست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازار معاملات نیویورک برای تحویل در ماه دسامبر با افزایشی 10/10 سنتی به 1350 دلار و 40 سنت در هر اونس رسید.
در این میان قیمت فوری طلا در بازار معاملات نیویورک نیز پیش از رسیدن به 1342 دلار، در حدود 1344 دلار و 10 سنت در هر اونس داد و ستد شد.
عدم اطمینان بازار از ثبات اقتصاد آمریکا و کاهش ارزش دلار به طلا کمک کردند تا نسبت به هفته گذشته افزایشی 7 درصدی را تجربه کند و از آغاز سال جاری تاکنون 22 درصد بالا رود.

بانک مرکزی ژاپن روز گذشته نرخ بهره خود را به صفر نزدیک کرد تا تحلیل گران و تاجران این افزایش ناگهانی و دوباره طلا را پیش بینی کنند.
بانک مرکزی ژاپن روز گذشته اعلام کرد نرخ بهره بانکی را پائین نگه می دارد و همین امر از تمایل سرمایه گذاران برای خرید ارزهای رایج کاست تا به خرید طلا روی بیاورند.
در میان دیگر فلزات با ارزش قیمت نقره در بازار نیویورک نیز بار دیگر از مرز 22 دلار در هر اونس گذشت و به بالاترین حد خود طی 30 سال اخیر رسید. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  6