طلا از چشم سرمایه گذاران افتاد

در پی انتشار اخبار خوش بینانه از سوی آمریکا مبنی بر افزایش اعتماد مصرف کننده این کشور و از سویی دیگر اقدامات چین برای جلوگیری از افزایش نرخ تورم، قیمت طلا به کمتر از 1385 دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از  پابا و  از رویترز، قیمت طلا در بازار معاملات نیویورک برای تحویل در ماه فوریه با کاهشی 90/7 سنتی به 1384 دلا رو 90 سنت در هر اونس رسید.

در این میان قیمت فوری طلا در بازار معاملات نیویورک نیز افتی 1/0 درصدی را تجربه کرد تا با ارزش 1385 دلار و 92 سنت در هر اونس داد و ستد شود. در میان دیگر فلزات با ارزش قیمت نقره در بازار معاملات نیویورک که روز سه شنبه به 68/30 دلار در هر اونس رسیده بود، با افتی 2/0 درصدی به 65/28 سنت رسید.

 بانک مرکزی چین اعلام کرد بانکداران این کشور باید حجم وام های اعطایی را کاهش داده و بر ذخایر پولی خود بیافزایند و این اقدام برای ششمین بار طی سال جاری عملی می شود.

همین امر تاثیری منفی بر بازار کالاهای مصرفی داشته چراکه چین، به عنوان دومین مصرف کننده انرژی جهان و یکی از بزرگترین مصرف کنندگان کالاهای مصرفی قصد اجرای اقداماتی سختگیرانه را دارد.

از سویی دیگر اطلاعات منتشر شده توسط آمریکا نشان داد اعتماد مصرف کننده این کشور به بالاترین حد خود طی شش ماه اخیر رسیده و این امر نگرانی سرمایه گذاران در مورد اقتصاد این کشور را تاحدودی کاهش داده و از محبوبیت طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری کاست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄  2  =