طرح تحول بانکی به صورت دولتی بررسی شد

جلسه ویژه بررسی طرح تحول بانکی امروز بدون حضور هیچ نماینده ای از بانکهای خصوصی با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانکهای دولتی و بانکهایی که دولت در آنها سهامدار است، در وزارت اقتصاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکوزیر اقتصاد در جلسه ویژه طرح تحول بانکی با تاکید بر همکاری با قوه قضائیه در سوء استفاده بزرگ مالی اخیر گفت: بانکها باید تمام اطلاعات خود را به صورت ریز و شفاف در اختیار قوه قضائیه قرار دهند.

سیدشمس الدین حسینی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی کشور، گمرک ایران و سازمان حسابرسی باید همکاری کاملی با قوه قضائیه داشته باشند تا اموال گروه مربوط به سوء استفاده مالی اخیر به صورت کاملتر شناسایی شود.

وی با اطمینان دادن به مردم گفت: خوشبختانه اموال شناسایی شده از گروه امیرمنصور آریا به میزانی است که دغدغه ما را برای برگشت منابع به بانکها پوشش دهد.

حسینی اظهارداشت: علاوه بر اینکه از این حادثه باید تجربه و پند بگیریم، لازم است که آسیب شناسی کلی برای آن انجام شود و به سمت اصلاح مقررات پیش برویم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر حمایت از نظارت درون بانکی با قوت و شدت گفت: نظارتهای بین بانکی نیز باید تقویت شود، همچنین سیستم اطلاعات جامع مشتریان و تسهیلات نیز نیازمند تکمیل است.

گفتنی است جلسه ویژه طرح تحول بانکی امروز با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانکهای دولتی و بانکهایی که دولت در آنها سهامدار است، در وزارت اقتصاد برگزار شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  10