توسعه دفاتر روستائی پست بانک از برنامه های اصلی دولت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:توسعه دفاتر خدمات بانکی روستای پست بانک ایران بعنوان یکی از اهداف و برنامه های اصلی دولت در جهت حرکت در مسیر عدالت و گسترش آن در روستاها و مناطق محروم کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از عمومی پست بانک ایران: دکتر تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بهره برداری از 2 هزار و 746 پروژه ارتباطی مخابراتی و پست بانکی که با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان برگزار شد ضمن بیان این مطلب گفت: قبل از آغاز فعالیت دولت خدمتگزار تعداد دفاتر خدمات بانکی روستائی پست بانک 400 دفتر بود ولی با توجه به سرمایه گذاری دولت در این بخش هم اکنون تعداد این دفاتر به 10 هزار و 70 دفتر افزایش یافته است و براساس برنامه پنجم توسعه کشور 6 هزار دفتر دیگر نیز به مجموع آن اضافه خواهد شد.

دکتر تقی پور اظهار داشت: درحال حاضر در دفاتر روستائی پست بانک کلیه خدمات نوین بانکی از جمله پرداخت وجوه نقدی یارانه ها، سود سهام عدالت، دریافت وجوه قبوض مصرفی و سایر خدمات رایج بانکی به روستائیان و محرومین کشور ارائه می شود و از بسیاری از رفت و آمدهای زائد آنان نیز جلوگیری شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: براساس برنامه پنجم توسعه می بایست تا پایان، برنامه پروژه شبکه ملی اطلاعات برای همه کاربردهای دولت الکترونیکی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: با راه اندازی رسمی زیرساخت اصلی شبکه ملی اطلاعات کشور، ظرفیت زیرساخت آن به 500 گیگا بایت می رسد و از مجموعه آن 35 گیگا بایت مربوط به ظرفیت اینترنت بین الملل و مابقی در داخل کشور دراختیار کاربردهای داخلی قرار می گیرد.

دکتر تقی پور با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل حوزه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افزایش سهم این حوزه در تولید ناخالص داخلی عنوان کرد: با بهره گیری از ظرفیت های موجود در حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات می توان حجم مبادلات و خدمات مربوطه را تا سه برابر افزایش داده و سقف آن را از 120 هزار میلیارد ریال به 350 هزار میلیارد ریال افزایش داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با راه اندازی درگاه اصلی ارتباطات بین المللی ،کیفیت ارتباطات بین المللی ارتقاء یافته و هزینه های این حوزه نیر به شدت کاهش می یابد و با راه اندازی پروژه توسعه و جایگزینی مرکز اصلی ارتباطات بین الملل مشکل ارتباطات بین الملل حتی در زمان شلوغی شبکه بر طرف خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های آتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان ساخت: تبدیل شدن به هاب منطقه از طریق افزایش ترانزیت از جمله برنامه های آتی این وزارتخانه محسوب می شود و با افتتاح پروژه تحقیقاتی فیبرنوری که از طریق بومی سازی فناوری های پیشرفته، عملیاتی شده، ظرفیت های موجود در این راستا چندین برابر افزایش می یابد.

وی افزود در پایان گفت: امیدواریم با تلاش های صورت گرفته و در دست اجرا بتوانیم سهم خود را در جهاد بزرگ اقتصادی ایفا کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  2