شاپرک اول دیماه عملیاتی می شود/شرکت شاپرک تاسیس شد

رونمایی از شبکه الکترونیک پرداخت کارتی با حضور شرکتهای PSP

رونمایی از شبکه الکترونیک پرداخت کارتی(شاپرک) امروز با حضور شرکتهای psp انجام واز ابتدای دی ماه عملیاتی خواهد شد.شاپرک در هفته گذشته برای بانکها رونمایی شده بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در این نشست که اغلب شرکتهای PSP  حضور داشتند  ناصر حکیمی مدیر اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی  کلیات شاپرک را معرفی کرد.

 حکیمی با اشاره به اینکه در طراحی شاپرک بر جدایی ناظر از مجری تاکید شده و همچنین تلاش شده تا وظایف حاکمیتی از اقتصادی تفکیک شود اعلام کرد: ساختار حقوقی شاپرک بدین شکل است که شرکتی که بانکها سهامدارآن هستند تاسیس شده و این شرکت وظیفه دارد تا امور شاپرک را مدیریت کند.

به گفته وی این شرکت دارای هیات مدیره ، مدیرعامل و ساختار شرکتی بوده و مراحل تاسیس و تشکیل هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت به زودی مشخص شده ومراحل اجرایی شاپرک را برعهده خواهد گرفت.

بنابراین گزارش بر اساس گفته حکیمی مراحل اجرایی شاپرک به صورت آزمایشی با حضور شرکتهای PSP از اول دی ماه شروع خواهد شد و این شرکتها به صورت پیمانکار شاپرک به فعالیت خود ادامه خواهند داد. همچنین بعد از اجرایی شدن شاپرک پایانه های فروشگاهی تحت مالکیت شرکتهای PSPبوده و برند شاپرک نیز در کنار برند شرکت PSP روی کارتخوان درج خواهد شد.

وی درخصوص اینکه در هر فروشگاه یک پایانه پاسخگو نیست اعلام کرد :اینگونه دغدغه ها به مرور پاسخ داده خواهد شد.

در این جلسه به شرکتهای PSPاطمینان خاطر داده شد که دغدغه های این شرکتها حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت.

همچنین بر اساس ساختار شاپرک هیچ کدام ازشرکتهای PSP سهامدار شاپرک نیست. این تمهید برای جدا بودن ناظرومجری پیش بینی شده است.

همچنین امور فنی سوئیچ شاپرک در اختیار شرکت خدمات انفورماتیک است.

آغاز تاسیس و فعالیت شاپرک توسط بانکها

همچنین در جلسه اعلام شد که رونمایی برای بانکها نیز در هفته گذشته برگزار شده است و بانکها ظاهرا از طرح استقبال کرده اند.

برخی شنیده ها حاکی از ان است که در این جلسه استارت تاسیس شرکت از هیات موسس تا ادامه ایجاد شرکت شاپرک برنامه ریزی شده است.

همچنین به محض تشکیل جلسه هیات موسس و تعیین هیات مدیره و مدیرعامل اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. مازیار عربشاهی می گوید

    شاپرک طی ماه های گذشته تعاریف مختلفی داشته. ظاهر حتی پس از رونمایی هم هنوز جایگاه این شرکت مشخص نشده است. برداشت من از متن فوق این است که شاپرک در انحصار شرکت خدمات می باشد. شاپرک شبکه ای است که خود خدمات ارائه می دهد در عین حال کارفرمایی است که psp ها که همه زحمات راه اندازی این نظام در ایران بر گردن آنها بوده پیمانکاری بیش نیستند و فقط مجری اوامر ناظری هستند که نتوانسته کارنامه درخشانی در شتاب در پرونده خود ثبت کرده باشد.

  2. یک خواننده می گوید

    اگر خاطرمان باشد ورود بانک های دولتی به صحنه پرداخت الکترونیک باعث تغییر همه معادلات و نظم شکل گرفته شد. فشار این بانک ها برای صفر کردن کارمزد، اعطای تسهیلات مختلف، تسویه آنی، اعطای جوایز و … تیشه ای بود که به ریشه این صنعت زدیم.
    احتمالا باز هم این بانک ها سهامدار اصلی شاپرک خواهند شد.
    آیا می توان انتظار نتیجه ای غیر از قبل را داشت؟

ارسال یک پاسخ

  ⁄  8  =  1