رفتار دوگانه بانک مرکزی با شرکت های PSP

مسئولان شرکت آسان پرداخت پرشین عنوان کردند:

مسئولان شرکت آسان پرداخت پرشین امروز طی یک نشست خبری به تشریح عملکرد خود از هنگام تاسیس تا اکنون پرداخته و اعلام کردند لغو موافقت اصولی این شرکت توسط اداره نظامهای پرداخت نشانگر رفتار دوگانه بانک مرکزی در برخورد با شرکتهای PSP است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شهیدی رئیس هیات مدیره پرشین سویئچ طی یک نشست خبری گفت: در اسفند 88 از بانک مرکزی موافقت اصولی دریافت کرده اند و پس از ایجاد زیر ساخت های فنی طی یک ماه از بانک مرکزی در خواست مجوز کرده اند اما به دلیل وضعیت خاص صنعت پرداخت همانگونه که مجوز  دیگر شرکتهای فعال این حوزه تمدید تشد این شرکت نیز مجوز دریافت نکرده و در عین حال بانک مرکزی طی نامه های دیگری اجازه داد تا این شرکت در مناقصات بانکها شرکت کند.

وی با بیان اینکه ما نیر همچون دیگر شرکتهای PSP به فعالیت های خود ادامه دادیم و اکنون حدود 35 میلیارد تومان نیز سرمایه گذاری شده  اما اخیرا بانک مرکزی طی نامه ای موافقت اصولی این شرکت را نیز باطل اعلام کرده است.

وی افزود: ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی فعال در حوزه پرداخت الکترونیک کلیه خواسته ها و آیین نامه های مورد نظر بانک مرکزی را رعایت کرده ایم و بر همین اساس اکنون حدود 26 دفتر استانی فعال و همچنین 20 هزار پایانه منصوبه در فروشگاه ها نصب کرده ایم اما هنوز برای ما مشخص نیست که چرا بانک مرکزی و اداره نظام پرداخت رفتاری اینگونه با شرکت ما داشته است.

شهیدی با اشاره به اینکه اکنون نیز حکم بانک مرکزی را محترم می دانیم اما در عین حال این خواسته منطقی ماست که علت این مسئله بدون اینکه تبعیضی بین شرکتها وجود داشته باشد برای ما روشن شود.

وی با بیان اینکه در رفتارهای بانک مرکزی دوگانگی به چشم می خورد از مسئولان اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی خواست تا اعلام کنند با استناد چه دستورالعملی و بر اساس چه خطایی اقدام به لغو موافقت اصولی این شرکت کرده اند.

همچنین  حامد منصوری مدیرعامل این شرکت گفت: عدم تعیین تکلیف مجوز شرکت های PSP پس از گذشت حدود 2 سال از توقف صدور مجوزها، مشکل زا شده است. و امیدواریم با رونمایی شاپرک وضعیت ما نیز مشخص شود.

     وی در پایان از POS های وایرلس راه اندازی شده توسط این شرکت رونمائی کرد و خدمات ویژه آن، علی الخصوص حواله آسان (که امکان انتقال وجوه از هر کارت بانکی به هر حساب شبا را در محیطی بسیار امن فراهم می سازد) را معرفی نمود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    وقتي اين شركت با آنهمه دوستان و رفقا در بانك مسكن اين گونه بگويد ما چه بگوييم كه هيچ كدام از اين دوستان را نداريم.
    با تشكر
    يك شركت كوچك بدون آشنا psp نشده .

ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1