سرمایه بانک صادرات ۲۷۴ میلیارد تومان افزایش می یابد

بانک صادرات مجوز افزایش سرمایه بیش از 274 میلیارد تومانی را از سازمان بورس دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه بیش از 274 میلیارد و 254 میلیون تومانی بانک صادرات را صادر کرد.

هدف از این افزایش سرمایه که از محل سود انباشته اعمال خواهد شد، افزایش توانایی و ظرفیت بانک صادرات در جذب منابع، افزایش توانایی بانک در اعطای تسهیلات و سرمایه گذاری ها، کاهش ریسک و بهبود نسبت کفایت سرمایه خواهد بود.

اول اسفند سال گذشته هم به استناد مصوبه 28 تیر 89 مجمع عمومی فوق‌العاده ، با اعمال افزایش سرمایه 20 درصدی بانک صادرات، سرمایه اسمی این بانک مشمول اصل 44 به بیش از 2 هزار و 16 میلیارد تومان رسید.

 سرمایه اسمی بانک صادرات هم اکنون بیش از دو هزار و 16 میلیارد تومان بوده و بعد از بانک پاسارگاد، دومین بانک بزرگ بورسی و بعد از شرکت های مخابرات، فولاد مبارکه و بانک پاسارگاد ، چهارمین شرکت بزرگ حاضر در بورس به شمار می رود.

بانک صادرات که به عنوان یکی از چهار بانک مشمول اصل 44 از 19 خرداد 88 در بورس حضور دارد و سهام این بانک در نتیجه کاهش قیمت هر سهم از 168 به 119 تومان روزگذشته، با بازدهی منفی 30درصدی روبه رو شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  +    =  72