اعطای وام ۴ میلیون تومانی اشتغال برای ۱.۴میلیون روستای به کارگزاری پست بانک

رحیمی خبر داد:

معاون اول رییس جمهوری گفت: طرح اشتغال زایی با محوریت پست بانک با اختصاص 40 میلیون ریال اعتبار از سوی دولت برای 1.5 میلیون سرپرست خانوار روستایی در مناطق محروم و روستایی عملیاتی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمدرضا رحیمی در سومین همایش دفاترICT روستایی با بیان این نکته که پست ‌بانک به عنوان بانک فعال در حوزه ICT روستایی نقش فعالی در ایجاد اشتغال در این مناطق دارد گفت: این طرح با اختصاص مبلغی از سوی پست‌بانک تا سقف 70 میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در زمینه‌های دامپروری، کشاورزی و شیلات به روستاییان از طریق دفاتر خدمات بانکی اجرا می‌شود و مسوولیت اجرای طرح نیز بر عهده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان رییس مجمع این بانک است.

وی افزود: براساس این طرح یارانه پرداختی به سرپرستان خانوار به عنوان وثیقه این تسهیلات در نظر گرفته شده است تا روستاییان به راحتی بتوانند از این تسهیلات در جهت تولید و کارآفرینی بهره‌مند شوند.

رحیمی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به روستاییان موجب رفع بیکاری و توسعه عدالت در روستاها شده از مهاجرتهای بی رویه آنان به شهرها جلوگیری می کند و جوانان روستاها را به اشتغال در کارهای مختلف ترغیب می کند که این کار تولید و بهره وری را نیز درپی دارد.

معاون اول رییس جمهوری خاطر نشان کرد: بنیان و اساس کار و زندگی همه ما در روستاها شکل گرفته است به همین دلیل عمران و آبادی روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این تفکر باید در ذهن و عملکرد همه مسئولین کشور نقش ببندد.

وی اضافه کرد: توسعه روستاها در همه زمینه ها اعم از ICT ، مسکن و اشتغال از اهداف اصلی دولت و مجلس است و باید با شکل گیری ایده ها و برنامه های جدید این توسعه را هرچه بهتر ادامه دهیم.

 رحیمی با اشاره به رفع مشکل بیمه کارگزاران دفاتر روستایی تصریح کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با کمک پست بانک ایران و کارگزاران دفاتر خدمات بانکی شهری و روستایی باید شرایطی را فراهم کنند تا در مرحله نخست مشکل اشتغال روستاییان حل شود.

معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: در یک طرح جدید قصد داریم منابع ملی و طبیعی کشور را در اختیار روستاییان قرار دهیم تا تولید و بهره وری شایسته تری داشته باشیم که این امر در نهایت به آبادانی و توسعه کشور منجر می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. 'گل محمدی می گوید

    سلام من توروستا زندگی میکنم .زن وبچه دارم.به شوراودهیارمحل مراجعه میکنم برای گرفتن وام اما جواب رد میدن .قدرت دستشونه حرفی واسه گفتن ندارم .هرکیسکه خودشون بخوان تحصیلات میدن.دیگه برام سخت شده توروستابمونم/لطفا راهنمایم کنید

ارسال یک پاسخ

9  ×    =  63