آلمان ایران را تهدید به تحریم کرد

وزیر خارجه آلمان روز گذشته از تصمیم برای اعمال دور تازه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه برنامه هسته ای ایران خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از هفته‌نامه آلمانی "اشپیگل"، "گیدو وستروله" وزیر خارجه آلمان که در واشنگتن بسر می برد گفت: اتحادیه اروپا روز دوشنبه دست به اعمال دور تازه‌ای از تحریمهای بسیار قابل ملاحظه خواهد زد.

بر اساس این گزارش، وستروله گفت:وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند که در نشست روز  23 ژانویه (سوم بهمن) در مورد اجرای تحریمهای نفتی علیه ایران تصمیم گیری کنند.

این در حالی است که "کاترین اشتون" رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا  در نامه‌ای به "سعید جلیلی" دبیر شورای امنیت ملی که در سایت شورای اتحادیه اروپا منتشر شده است، از آمادگی ایران برای انجام مذاکرات دوجانبه استقبال کرد.

وی در نامه خود خواستار معنادار بودن این مذاکرات شد و اعلام کرد: به منظور آغاز این فرایند، هدف اولیه ما مشارکت در یک تلاش برای اعتماد سازی به منظور تسهیل گفت‌وگوهای سازنده بر مبنای عمل متقابل و رویکردی گام به گام است. در این راستا، ما به پیشنهادات عملی و مشخصی که در گذشته مطرح کرده ایم، متعهد هستیم. این گامهای اعتماد ساز باید عناصر اولیه یک رویکرد تدریجی را تشکیل دهند که در نهایت به توافقی کامل بین ما بیانجامد، توافقی که اجرای کامل قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را توسط ایران شامل شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  2  =