تاکید هالک بانک ترکیه بر ادامه همکاری ها با ایران

مدیر عامل هالک بانک (بانک خلق) ترکیه با تاکید بر ادامه همکاری ها با ایران تصمیم برای رد درخواست یکی دیگر از پالایشگاه های هندی را مرتبط با معاملات تجاری با ایران ندانست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز ، پس از اعلام تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم نفتی ایران، سلیمان اسلان با رد گزارش ها درمورد  فشار آمریکا برای توقف معاملات تجاری با ایران برای دریافت پول هند تاکید کرد: تصمیم برای رد درخواست یکی دیگر از پالایشگاه های هندی در اواخر سال گذشته مرتبط با معاملات تجاری با ایران نیست.

معاملات هالک بانک با ایران سال گذشته درست زمانی مورد توجه قرار گرفت که در پی تصمیم بانک مرکزی هند برای بستن امکان پرداخت های نفتی به ایران از ترس اقدامات تلافی جویانه آمریکا، پالایشگاه های نفتی هند، پرداخت های نفتی خود را از طریق این بانک ترک انجام دادند.

مقامات انرژی ترکیه اعلام کردند : هالک بانک همچنین مسوول پرداخت های "توپرا" تنها پالایشگاه نفت ترکیه به ایران و یکی از واحدهای شرکت "هولینگ کوک " بزرگ ترین کارخانه سنگ جوش ترکیه است.

اسلان راه های ارتباطی با تمام کشورها از جمله آمریکا را باز دانست و گفت : هالک بانک به استثنای هند پرداخت های نفتی به ایران را از طریق کشور ثالث دیگری انجام نمی دهد.

وی تصمیمات برای انجام معاملات تجاری با کشورها را بر اساس اصول بانکداری نه معیارهای سیاسی دانست و اظهار داشت : در صورت قانونی بودن تجارتی، به تعهدات خود در چارچوب مقررات بین المللی و استانداردهای جهانی پایبند هستیم.

بر اساس این گزارش،ایران به طور متوسط روزانه 400 هزار بشکه نفت خام به هند صادر می کند، با آن که از سال های گذشته تاکنون طراحی پالایشگاه های نفت هند مطابق با نفت خام سنگین ایران است.

این گزارش می افزاید،برای نخستین بار دی ماه سال گذشته (ژانویه 2011 میلادی) بحث اختلافات ارزی ایران و هند برای مبادلات نفتی در رسانه های بین المللی به دنبال فشار برخی از قدرتهای غربی مطرح شد، اما در این مدت مذاکرات متعدد دو جانبه توافق نهایی بین دو کشور حاصل شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

34  +    =  40