سیر صعودی طلا ادامه دارد /هر انس ۱۷۳۰ دلار

در زمان تهیه گزارش قیمت هر انس طلا در بازار های جهانی در مرز 1730 دلار قرار داشت.طلا در روز جمعه در حالی به بیشترین میزان خود پس از 7 هفته رسیده است که ارزش واحد پولی دلار با ضمانت دادن بانک مرکزی آمریکا مبنی بر تغییر ندادن نرخ بهره ی بانکی در این کشور تا دو سال آینده، با کاهش رو به رو شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از طلا به نقل از خبرگزاری رویترز ،طلا با اعلام ساعت 00:15 به وقت لندن با یک دلار و شصت و پنج سنت افزایش به 1721 دلار و 69 سنت در هر اونس رسید که این بها در روز پنجشنبه حتی به 1729 دلار 76 سنت در هر اونس نیز رسیده بوده. این بها بعد از ماه دسامبر سال گذشته بالاترین میزان بهای طلا به شمار می آید. طلا در ماه سپتامبر سال گذشته به 1920 دلار در هر اونس رسید.

بنا بر اطلاعاتی که در اختیار خبرگزاری رویترز می باشد طلا در سال 2012 نیز به سیر صعودی 10 ساله ی خود ادامه خواهد داد. این اطلاعات حاکی از این می باشند که سازمان ها و موسسات پولی در مسیری قدم می گذارند که ضرر های قابل توجهی را متوجه خود ساخته اند. بنابراین طلا در اینگونه شرایط راه همواری در جهت نگهداری از سرمایه های سرمایه داران به شمار می آید.

دولت یونان در روز پنجشنبه در ادامه جلساتی با وام دهندگاه بخش خصوصی به نتایج و توافقات اولیه ای دست یافتند که بتوانند در جهت کاهش بحران بدهی در این کشور قدم های موثر و مفیدی را در آینده ی نزدیک بردارند. لازم به ذکر است که این گفتگوها در روز جمعه هم ادامه خواهد داشت و انتظار می رود که این جلسه پس از چند روز مباحثه به نتایج قابل توجهی برسد.

بعد از اتخاذ تصمیم بانک مرکزی آمریکا مبنی بر عدم تغییر نرخ بهره ی بانکی تا دو سال آینده واحد پولی یورو با ارزش بیشتری به نسبت دلار رو به رو شده است. این سیر صعودی باعث شده است که بسیاری از سرمایه دارانی که به علت سود بالا تمامی کارهایشان را با دلار انجام می دادند، با کاهش ارزش دلار به واحد های پولی دیگر که در صدر آنها یورو می باشد روی بیاورند و موجبات افزایش بهای یورو را فراهم آورند.

افزایش بهای یورو می تواند در تقویت بازارهای اروپایی مفید واقع شود که این امر می تواند افزایش بهای طلا را نیز به دنبال داشته باشد. در اینگونه شرایط است که سرمایه گذار دیگر نیازی به فروش ذخایر طلای خود ندارد./ح

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  −    =  61