شبکه های IT صنعت بیمه گسترش می یابد

رئیس بیمه مرکزی:

کریمی از گسترش شبکه های IT و همچنین رتبه بندی شرکت های بیمه در سال جاری خبر داد و گفت: توسعه فعالیت های بیمه ای در خارج از کشور و پذیرش نمایندگی های شرکت های معتبر بین المللی از دیگر برنامه های امسال صنعت بیمه است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سید محمد کریمی افزود: صنعت بیمه در کنار بانک و بازار سرمایه یکی از سه ضلع مهم و تعیین کننده مثلث اقتصاد به شمار می رود.

کریمی از گسترش شبکه های IT و همچنین رتبه بندی شرکت های بیمه در سال جاری خبر داد و گفت: توسعه فعالیت های بیمه ای در خارج از کشور و پذیرش نمایندگی های شرکت های معتبر بین المللی از دیگر برنامه های امسال صنعت بیمه است.

کریمی ادامه داد: خارج کردن ارزیابی خسارت از شرکت‌های بیمه‌ای از دیگر اقدامات در حال بررسی است.

وی تاکید کرد : بخش عمده ای از ظرفیت های صنعت بیمه هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده است و باید با یک برنامه ریزی دقیق و هم افزایی با تمامی اهالی این صنعت فعال سازی شود.

رئیس بیمه مرکزی از برنامه‌های بیمه مرکزی به برداشتن بیمه‌های عمر در 75 سالگی، برقراری بیمه‌های مستمری و توسعه بیمه‌های تکمیلی اشاره کرد و گفت : هرکشوری که بخواهد توسعه پیدا کند، سه ضلع بیمه، بانک و سرمایه را باید در خود داشته باشد ، بانک‌ها و صنعت بیمه به عنوان بخشی از تامین کننده مسائل مالی و بازار سرمایه در رونق کسب و کار موثر هستند.

وی گفت : براساس سند چشم‌انداز برنامه‌ی پنجم و فرمان 10 ماده‌ای رییس جمهوری و هم‌چنین برنامه‌های تقدیمی وزیر اقتصاد به مجلس ما به دنبال تحول صنعت بیمه هستیم و ارزیابی اقدامات گذشته و چشم‌انداز آینده را مدنظر خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: برای اعتماد ‌بخشی به سرمایه‌گذاران داخل و خارج از کشور تلاش می کنیم و اگر بانک‌های کشور هم علاقه‌مند باشند می‌توانیم برای عرضه‌کنندگان و دریافت‌کنندگان تسهیلات شرایط اطمینان‌بخشی را فراهم کنیم.

کریمی با اشاره به برنامه توسعه فعالیت‌های بیمه‌ای در خارج از کشور بیمه مرکزی خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از بیمه، بورس و بانک‌ها شد.

صنعت بیمه با حضور 23 شرکت بیمه، 320 کارگزار و بیش از 20 هزار دفتر نمایندگى، در سال هاى اخیر تحولات عمد هاى را تجربه کرده و آزادسازى تعرفه ها در صنعت بیمه، ورود شرکت هاى بیمه جدید، تحول در شیوه نظارت، اجراى سیاست هاى اصل 44 ، واگذارى شرک تهاى بیمه دولتى به بخش خصوصى و واگذارى وظیفه جذب نمایندگى هاى بیمه به شرکت هاى بیمه ازجمله این تحولات است.

بنابر این گزارش صنعت بیمه کشور در ششمین نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک و بیمه حضوری جدی دارد و خدمات ان در معرض دید علاقه مندان است.

مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت : صنعت بیمه یکی از سه ضلع مثلث توسعه اقتصادی کشور است و اهالی این صنعت در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ماموریت پیچیده، حساس و مهمی را در پیش رو دارند.

محمد تائبی به حضور گسترده و چشمگیر شرکت های بیمه در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود:آمار کمی حضور صنعت بیمه در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه نسبت به سال گذشته، رشد 400 درصدی نشان می دهد که بیانگر تغییر جایگاه صنعت بیمه در معادلات پولی و مالی کشور است.

وی تصریح کرد: در دهه 90 کارکردهای صنعت بیمه در بخش اجتماعی و خدمات رسانی به مردم به قوت خود باقی خواهد بود اما در عرصه های متنوع اقتصادی نیز حرف های بسیاری برای گفتن خواهیم داشت.

تائبی گفت: اهالی صنعت بیمه خود را از مخاطبان اصلی پیام نوروزی مقام معظم رهبری می دانند و به همین خاطر عزم خود را جزم کرده اند تا در مسیر افزایش تولید ملی و صیانت از کار و سرمایه ایرانی حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگسازی و همگانی شدن بیمه در کشور از اهداف جدی بیمه مرکزی است و بر این اساس تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا در ششمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، متناسب با شأن یک صنعت عظیم، حضوری پررنگ داشته باشیم. تائبی افزود: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فرصتی طلایی برای نمایش ظرفیت های صنعت بیمه است و حضور حداکثری اهالی این صنعت در نمایشگاه نشانه آشکار رشد و بلوغ و همچنین نیاز سنجی و فرصت شناسی فعالان این صنعت است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  −    =  22