طلا از صعود باز ایستاد/بازار در انتظار دو اتفاق مهم

طلا با 0.4 دلار کاهش در روز سه شنبه به قیمت 1618.5 دلار به فروش رسید.معامله کنندگان بازار طلا در انتظار دو اتفاق مهم این هفته بیرون گود نشسته اند: اجلاس مقامات بانک مرکزی اروپا و اظهارات بن برنانکه رییس بانک مرکزی آمریکا قبل از جلسه قانونگذاران در روز پنجشنبه.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از پارسی بانک به نقل از کیتکو بازار این هفته طلا در حال محکم کردن جای پای صعودِ قیمت ِعظیمِ جمعه ی گذشته است. بازار شمش همچنان در حال تغییرات قیمت رو به بالای اندکی است. طلا  با 0.4 دلار  کاهش به قیمت 1618.5 دلار به فروش می رسد.

بازار طلا در روز سه شنبه کمی آرام بود؛ زیرا هیچ حرکت بزرگی از سوی سرمایه داران اصلی در بازار مشاهده نشد. گروه هفت قرار بود بصورت تله کنفرانس در مورد بدهی منطقه اروپا صحبت و مذاکره کنند.در هر حال، خبر قابل ملاحظه ای تا به این لحظه از این مذاکرات بیرون نیامده است. از سوی دیگر؛ آمریکا، اروپا را به برخوردی قوی تر با بحران منطقه یورو توصیه کرد.

معامله کنندگان بازار طلا در انتظار دو اتفاق مهم این هفته بیرون گود نشسته اند: اجلاس مقامات بانک مرکزی اروپا و اظهارات بن برنانکه رییس بانک مرکزی آمریکا قبل از جلسه قانونگذاران در روز پنجشنبه.

پیش بینی می شود بازار در صورتی که آمریکا و/یا اروپا نسبت به افزایش آزاد کردن سیاست های پولی خود در این هفته اقدامی بورزند، با شوک مواجه خواهد شد.

البته سه شنبه گزارش اقتصادی ناامیدکننده دیگری نیز از اسپانیا مخابره شد، بطوریکه PMI  بخش خدمات خود را به شدت کاهش داد.خدمات PMI اروپا بهتر از قبل گزارش شده اما همچنان از استانداردها ضعیف تر است.

از سوی دیگر، ارزش شاخص دلار آمریکا در روز سه شنبه بالاتر رفت اما نفت خام همچنان یک مسیر نزولی را طی می کند.همچنین،بازارهای لندن روز سه شنبه به مناسبت شصتمین سالگرد سلطنت ملکه تعطیل بودند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  4