تخمین قیمتی از مسکن ویژه در تهران

با شروع ساخت‌‌ مسکن‌ویژه در نقاطی از تهران، مسوولان این طرح در دولت دو گزینه برای نحوه فروش و واگذاری واحدهای مسکونی مشمول این طرح پیشنهاد کرده‌اند که همزمان با اعلام فراخوان ثبت‌نام از متقاضیان، روش نهایی فروش اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رییس انجمن انبوه‌سازان تهران درباره آنچه تاکنون برای شیوه واگذاری مسکن‌ویژه روی میز تصمیم‌گیری مسوولان قرار گرفته است، به «دنیای‌اقتصاد» گفت: از آنجا که همه واحدهای طرح مسکن‌ویژه روی زمین‌های دولتی ساخته می‌شود، در دولت پیشنهاد شده برای واگذاری این واحدها دو روش به صورت توام و متناسب با تمایل متقاضیان اعمال شود تا حق‌انتخاب برای این افراد محفوظ بماند.

ایرج رهبر تصریح کرد: در صورتی که این پیشنهاد در کمیته سیاست‌گذاری مسکن‌ویژه تصویب شود در قالب آن، واحدهای مسکونی این طرح هم به صورت 99ساله و هم به صورت ملکی واگذار می‌شود که در روش 99ساله، زمین به اجاره 99ساله متقاضی درمی‌آید و در روش ملکی، واحد و زمین هر دو به متقاضی فروخته می‌شود.

رییس انجمن انبوه‌سازان همچنین تاکید کرد: قرار است این دو روش همزمان اجرا شود و متناسب با تمایل متقاضیان، یکی از آنها مورد استفاده قرار بگیرد.

رهبر گفت: در روش 99ساله، عملا مسکن‌ویژه خاصیت مسکن‌مهر را پیدا می‌کند که در این صورت قیمت فروش کاهش می‌یابد.

در این باره مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی نیز در یک برنامه زنده تلویزیونی (شبکه پنج) که هفته گذشته با موضوع تشریح برنامه‌های دولت برای تنظیم و کنترل بازار مسکن تهران برگزار شده بود، درباره طرح مسکن ‌ویژه گفت: برای شهر تهران ساخت 100 هزار واحد مسکن‌ویژه روی زمین‌های دولتی پیش‌بینی شده است که اواسط تابستان امسال شرایط ثبت‌نام از متقاضیان برای این واحدها اعلام خواهد شد.

علی چگینی افزود: در فاز اول این طرح، یکسری واحدمسکونی در تهرانسر ساخته می‌شود که قیمت آنها 30 درصد از قیمت واحدهای موجود در این محله ارزانتر خواهد بود.وی قیمت کنونی هر متر مربع واحدمسکونی در تهرانسر را بین یک میلیون و 800 هزار تومان تا دو میلیون تومان برآورد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  57  =  58