توجه ویژه شرکت خدمات انفورماتیک به تازه های بازار بانکداری الکترونیک

ابوطالب نجفی عنوان کرد:

مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک گفت: تا 2 سال قبل مدیریت تحقیق و توسعه فعالیت های پژوهشی را در دستور کار داشت اما از 2 سال گذشته تا کنون با ایجاد واحد تحقیقات و مهندسی بازار نگاه جدی به مقوله تازه های بازار در عرصه بانکداری الکترونیک آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از  روابط عمومی  شرکت خدمات انفورماتیک ابوطالب نجفی  در همایش هفته پژوهش ، مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک  کارکنان  را به عنوان اثرگذارترین و مهمترین منابع دریافت ایده‌های روزآمد و  دانشگاهها، شرکاء تجاری، شهروندان و مشاوران را از دیگر منابع دریافت ایده برای مدیران معرفی کرد و افزود: نقش کارکنان در این خصوص بسیار پر رنگ تر از سایر بخش‌هاست.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر توجه ویژه ای به مقوله پژوهش در شرکت صورت گرفته است یادآور شد:تا 2 سال قبل مدیریت تحقیق و توسعه  فعالیت های پژوهشی را در دستور کار داشت اما از 2 سال گذشته تا کنون با ایجاد واحد تحقیقات و مهندسی بازار نگاه جدی به مقوله تازهای بازار در عرصه بانکداری الکترونیک آغاز شد.

نجفی خاطر نشان کرد: در سال 89 ایجاد مدیریت فناوری های نوین بانکی کلید خورد که هم اکنون در این مدیریت با استفاده از گروهی از نیروهای خلاق رصد کردن آخرین دستاوردهای حوزه بانکی  و انجام مطالعات تطبیقی به منظور طرح در شورای معاونین با جدیت پیگیری می شود و در نهایت علاوه بر موارد فوق با شکل گیری کمیته علمی، پژوهشی استفاده از دیدگاههای عموم همکاران نیز مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: در مجموع علاوه بر کمیته علمی پژوهشی و مدیریت تحقیقات و فناوری نوین بانکی، کمیته نظام پیشنهادات نیز از حامیان فعالیت های پژوهشی در شرکت بشمار می‌روند.

وی در ادامه به آمار مقایسه ای کشور ها در خصوص تخصیص هزینه پژوهش نسبت به GDP اشاره کرد و افزود:کشورهای فنلاند و ژاپن بیشترین سرمایه گذاری را نموده اند و در این بین ایران از جایگاه مطلوبی برخوردار نیست  و باید به سمتی حرکت کرد تا هم راستا با کشورهای پیشرو قرار گرفت.

جایگاه پژوهش در شرکت‌های بزرگ از دیگر موضوعاتی بود که مهندس نجفی به آن پرداخت و یادآور شد: شرکتی مانند IBM در حالیکه  از 17مجموعه صنعتی برخوردار است در 11 نقطه جهان مراکز پژوهشی ایجاد کرده است و به همین علت است که حتی تهدید ها نیز به نوعی یک فرصت سازی جدید برای این شرکت محسوب می شود و عملا شکست مقدمه پیروزی های بزرگ می گردد.

لازم به ذکر است در این همایش که 4 دیماه برگزار شد؛  ضمن قدر دانی از پژوهشگران برتر بخشی از مقالات برگزیده توسط کمیته علمی، پژوهشی با عناوین استفاده از منطق ذهنی برای بهبود شبکه‌های ویژه توسط  مهندس صیرفی، ارائه بخشی از کتاب  Data Warehouse توسط  مهندس لاجوردی و ارائه مقاله رمزنگاری روی لینک‌های ماهواره‌ای توسط مهندس فریدونی ارائه  و در پایان نیز کارگاه آموزشی TIRIZ و نوآوری نظام یافته  برای حاضران برگزار شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  +    =  47