بانک‌های ایرانی درگیر قطعنامه‌ها نشدند

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه بانک‌های ایرانی به هیچ وجه درگیر مسائل مرتبط با قطعنامه‌های سازمان ملل نبوده‌اند، اما تحت تحریم قرار گرفتند، خطاب به ناظران و کارشناسان مستقل بین المللی بر بازنگری تحریم‌ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بهروز علیشیری با بیان اینکه لغو تحریمهای بانکی بر روی حجم سرمایه گذاری خارجی تاثیر مستقیمی ندارد، به مهرگفت: اما لغو تحریمهای بانکهای کشور ما حاکی از این است که تحریمها بر علیه ایران چگونه به راحتی متزلزل می شوند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران افزود: همچنین این امر نشان دهنده این است که بانکهای ایرانی به هیچ وجه درگیر مسائل مرتبط با قطعنامه های سازمان ملل نبوده اند، اما تحت تحریم قرار گرفتند به نحوی که دادگاه های آنها حکم می کنند که بانکهای ایرانی می توانند از لیست تحریم ها خارج شوند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: این امر یک پیام و هشدار به ناظران و کارشناسان پولی مستقل بین المللی است تا بر وضعیت تحریمها علیه ایران یک بازنگری مجدد صورت گیرد.

وی در پایان یادآور شد: تحریم کنندگان هر کاری اعم از تحریم، لغو تحریم و غیره را انجام دهند، ما باید اهداف خود را بر اساس اقتصاد ملی بدون توجه به تحریمها انجام دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  25