خدمات پست بانک در روستاها گسترش می یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

پست بانک ایران روز به روز خدمات مالی و پولی خرد را به منظور تامین منابع مالی صنایع تبدیلی کوچک و کشاورزی در روستاهای کشور از طریق دفاترخدمات بانکی توسعه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم اهداء نشان "عملکرد جهانی شایسته" سازمان اسکان بشرملل متحد به این وزارتخانه به جهت ارائه بهترین تجارب عملی راهبری منطقه‌ای درخصوص توسعه خدمات خرده‌ بانکداری پست بانک در مناطق روستایی طی گفتگوئی با خبرنگار واحد مرکزی خبر اظهار داشت: دریافت این نشان بیانگر توجه جدی جمهوری اسلامی ایران به آمایش سرزمین است و هدف پست بانک نیز این است که با ارائه خدمات مالی و پولی یکسان و عادلانه به عموم مردم به ویژه روستائیان در جهت این موضوع گام های موثری بردارد.
وی افزود: درحال حاضر پست بانک 30درصد از سهم 32درصدی خدمات شبکه بانکی کشور را در روستاها به تنهائی ارائه می کند که کار بسیار بزرگ و بی نظیری است چون ارائه خدمات بانکی توسط سایر بانک های کشور در این مناطق برای آنان مقرون به صرفه نبوده و توجیه اقتصادی ندارد.
دکترنامی تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال توسعه و گسترش نظام قرض الحسنه اسلامی و خدمات متنوع در روستاها از طریق دفاترخدمات بانکی پست بانک است.
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات درپایان؛ توسعه خدمات عمومی اجباری روستائی (USO) توسعه ارتباطات شبکه فیبرنوری کشور، شبکه ملی اطلاعات و حل مشکلات کارگزاران دفاتر مخابراتی را از مهمترین برنامه های این وزارتخانه برشمرد و عنوان کرد: راه اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات موجب افزایش خدمت رسانی به هموطنان می شود.
همچنین مهندس فراهانی سرپرست و عضو هیات مدیره پست بانک ایران در پایان این مراسم در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر اظهار داشت: طرح دفاترخدمات بانکی روستائی پست بانک جمهوری اسلامی ایران از میان 600 طرح ارائه شده به سازمان اسکان بشرملل متحد از سراسر دنیا به عنوان یکی از طرح های برگزیده در زمینه محرومیت زدائی انتخاب و موفق به دریافت این نشان با ارزش بین المللی شد که حاصل زحمات و تلاش های کارکنان و کارگزاران خدوم این بانک و خدمت رسانی لحظه ای(Online) آنان در بیش از 10 هزار نقطه روستائی کشور می باشد.
وی خاطرنشان ساخت: همه منابع جذب شده توسط دفاتر روستائی پست بانک درقالب تسهیلات اشتغال زائی و تولید در همان مناطق سرمایه گذاری می شود چون هدف این بانک حفظ و گسترش اشتغال زائی و محرومیت زدائی در روستاها و توجه ویژه به جوانان است.
مهندس فراهانی در پایان گفت: فرآیند تاسیس صندوق قرض الحسنه پست بانک براساس تکلیف بانک مرکزی نهائی شده و به زودی عملیاتی خواهد شد تا منابع و سپرده های قرض الحسنه جذب شده به صورت خاص در قالب وام های قرض الحسنه دراختیار نیازمندان جامعه قرار گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  41  =  48