هزینه انتقال وجه در برخی کشورها ۱۰ الی ۲۰ درصد/ فیس‌بوک مبالغ را سریع و کم هزینه منتقل می کند

بانک جهانی اعلام کرد:

هزینه بالای انتقال پول به مشکلی بزرگ و جدی برای افرادی که در خارج از شهر یا کشور خود کار می‌کنند و قصد انتقال منظم پول به خانواده خود دارند تبدیل شده است. طبق گزارش بانک جهانی در برخی کشورها متوسط کمیسیون بر انتقال وجه تقریبا 10 الی 20 درصد است. در این میان شرکت‌ها و موسسات مالی زیادی در جهت رفع این مشکل برآمده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شبکه اجتماعی فیس‌بوک در همکاری با شرکت آزیمو امکان انتقال سریع و کم هزینه پول را برای کاربران خود مهیا کرده است. با استفاده از این سرویس کاربران فیس‌بوک می‌توانند در کمترین زمان ممکن و با صرف هزینه بسیار پایین به دوستان فیس‌بوکی خود در 125 کشور دنیا پول ارسال کنند.

همکاری فیس‌بوک و آزیمو
آزیمو (Azimo) یک شرکت انگلیسی است که خدمات انتقال پول به‌صورت آنلاین یا از طریق موبایل را برای کاربران فراهم می‌کند. این شرکت برای تسهیل در عملیات انتقال وجه از اکانت شبکه‌های اجتماعی کاربر استفاده کرده و به‌دلیل آنلاین بودن، خدمات خود را به قیمت بسیار پایین به مشتریان عرضه می‌کند. انتقال پول بین بانک‌های بین‌المللی از جمله خدمات قابل توجه این شرکت برای کاربران شبکه اجتماعی است.

آزیمو همکاری با شبکه اجتماعی فیس‌بوک آغاز کرده‌است که بر اساس آن کاربران فیس‌بوک می‌توانند با سرعت بالا و به‌سادگی به دوستان خود در سراسر جهان (125 کشور دنیا) پول انتقال دهند. آزیمو مدعی است که این نوع انتقال شبیه به انتقال PayPal به PayPal است. با استفاده از این سرویس فیس‌بوک به یک میلیارد کاربر خود کمک می‌کند که به حساب دوستان خود پول واریز کنند به آنها نوید می‌دهد که انتقال پول از این طریق به‌سادگی چت و اشتراک‌گذاری عکس با یکدیگر است.

کاربران فیس‌بوک افزایش زیادی در چند سال اخیر داشته و همزمان با آن تعداد اپلیکیشن‌های فیس‌بوک نیز افزایش چشمگیری یافته است که به نوبه خود به انتقال پول کمک می‌کند.

انتقال پول از طریق فیس‌بوک ظرف مدت 24 ساعت انجام می‌شود در حالی‌که با استفاده از روش‌های دیگر ممکن است بین 3 الی 5 روز به طول انجامد.

اتصال اپلیکیشن‌های موجود آزیمو به iOS و آندروید، منجر به ساخت اپلیکیشن فیس‌بوک بر پایه خدمت‌رسانی به مشتریان انگلیسی که به‌طور منظم به خانواده و دوستان خود پول انتقال می‌دهند شده است. به گفته «مایکل کنت»، موسس آزیمو «نزدیک به 9 ماه است اپلیکیشن فیس‌بوک را برپا کرده‌ایم و بالغ بر 60 درصد از افراد به اشخاصی که در ارتباط هستند انتقال وجه انجام داده‌اند.» وی افزود: «هدف آزیمو فقط شارژ منصفانه، 1 الی 2 درصد مبلغ تراکنش و ساخت سرویسی سریع و آسان برای تک‌تک افراد به‌منظور انتقال وجه در داخل یا خارج از کشور است.»

روش انتقال پول از طریق فیس‌بوک

برای انتقال پول از طریق  فیس‌بوک با استفاده از خدمات آزیمو به روش ذیل عمل کنید:
– ابتدا به صفحه فیس‌بوک خود وارد شوید

– دوستانی فیس‌بوکی خود که قصد انتقال پول به حساب آنها را دارید انتخاب کنید
– یک پیغام اتوماتیک توسط فیس‌بوک به گیرنده وجه ارسال می‌شود

– گیرنده وجه از طریق پیغام اتوماتیک ارسالی توسط فیس‌بوک در آزیمو ثبت‌نام می‌کند

– گیرنده وجه باید وارد اپلیکیشن فیس‌بوک در آزیمو شده و جزییات درخواستی نظیر جایی‌که پول باید به آنجا ارسال شود ـ که می‌تواند یکی از 150 هزار مکان پرداخت در 125 کشور تحت پشیبانی باشد ـ و شماره حساب بانکی خود را وارد کند

توجه داشته باشید که:
– با توجه به امنیت فیس‌بوک ورود به آزیمو و انجام هر تراکنشی امن بوده و نیازی به وارد کردن پسورد جداگانه نیست
– اگر مایل به وارد کردن پسورد جداگانه برای آزیمو هستید می‌توانید با کلیک روی گزینه «تغییر پسورد» در صفحه «اکانت من» در وب‌سایت آزیمو این کار را انجام دهید
– اطلاعات تکمیل شده توسط گیرنده وجه قابل رویت توسط فرستنده وجه نیست و اطلاعات به‌طور کاملا محرمانه نگهداری می‌شوند
– آزیمو هیچ پیغام یا اخطاری را در وال فرد قرار نخواهد داد
– آزیمو با دوستان فیس‌بوکی فرد بدون مجوز وی ارتباط برقرار نخواهد کرد
پس از آنکه عملیات انتقال تکمیل شد، آزیمو اطلاعات ذیل را به کاربر ارسال می‌کند:
– تایید مبلغ دقیق وجه ارسال شده؛ به واحد پولی ارسال‌کننده وجه و به واحد پولی گیرنده وجه
– هزینه یا کارمزد پرداخت شده توسط فرستنده
– نرخ تبدیل ارز
– اطلاعاتی از جایی‌که گیرنده وجه می‌تواند پول را دریافت کند یا تاییدیه بانکی که پول به آن ارسال شده است
– تعیین و تخمین زمانی‌که گیرنده وجه قادر به دریافت پول خواهد بود
مسوولیت و تعهد کاربران
– کاربران ملزم به پرداخت کارمزد در ازای خدمات دریافت شده هستند
– کاربران باید به‌سرعت اطلاعات مورد نیاز، به‌منظور ارایه خدمات به آنها، را تکمیل کنند
– نرخ تبدیل ارز توسط آزیمو تعیین می‌شود و کاربران ملزم به پذیرش آن هستند
همچنین توجه داشته باشید که کاربران قادر به لغو دستور انتقال وجه قبل از رسیدن پول به دست گیرنده خواهند بود اما این امر باید به‌سرعت از طریق شماره تلفن یا ایمیل ارایه شده توسط آزیمو به اطلاع آنها برسد.

هزینه ارسال پول از طریق آزیمو

هزینه انتقال پول از طریق آزیمو بسیار پایین است. «مایکل کنت» عدم نیاز به شعب فیزیکی و کارکنان زیاد را دلیل پایین بودن هزینه سرویس‌های آزیمو می‌داند. کارمزد ارسال پول برای هر تراکنش تا سقف 500 پوند، مبلغ 5 پوند و برای مبالغ بالغ بر 500 پوند 1 درصد هزینه تراکنش تا سقف 15 پوند در نظر گرفته شده است در حالیکه کارمزد انتقال پول از طریق 19.70 PayPal پوند، از طریق  32.64 Western Union پوند و از طریق بانک انگلیسی 42.5 پوند است.

بنابر مبلغ کارمزدهای اعلام شده از سوی آزیمو، این سرویس 85 درصد ارزانتر از بانک‌ها و سرویس‌های انتقال پول است. همچنین هیچ محدودیتی در مبلغ پول ارسالی از طریق آزیمو وجود ندارد هرچند برای ارسال مبالغ بالا نیاز به ورود اطلاعات اضافی است که فرد واریزکننده وجه باید تکمیل کند.
آزیمو چگونه امنیت شما را حفظ می‌کند.

آزیمو از طرف مرجع خدمات مالی انگلیس به‌عنوان یک موسسه پرداخت شناخته شده و ملزم به رعایت سطح بالایی از امنیت است. آزیمو به‌منظور برقراری امنیت اپلیکیشن موبایل و وب‌سایت خود از کد امنیتی MasterCard استفاده کرده و از سوی سیستم Visa برای تضمین سفارشات پردازش می‌شود. این شرکت برای کاهش کلاهبرداری بخش‌های کلیدی اطلاعات نظیر مدت زمان ایجاد پروفایل فیس‌بوک فرد، چگونگی فعالیت آن، تعداد دوستان، آدرس ایمیل و صحت آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

گزارش از :معصومه وکیلی- امور روابط عمومی و تبلیغات شرکت ایران کیش

منابع:تارنمای ایران کیش

 http://techcrunch.com/2013/02/12/azimo
 www.iExpats.com
 http://allfacebook.com
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. بیتا می گوید

    سلام الی جون بیتا هستم از مشهد اهنگ هما هنگه از سامی بیگی را تقدیم به خودم میکنم

ارسال یک پاسخ

  +  6  =  12