سیستم مالی ایران قابل انعطاف و مدرن است

سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت در مصاحبه با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گفت که ایران 100 میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد که به پشتوانه آن می تواند در برابر تحریم ها مقاومت کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال در مصاحبه با حسینی که هفته گذشته به منظور شرکت در اجلاس بانک جهانی به واشنگتن رفته بود سخنان وی را درباره تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران در گزارشی بازتاب داده است.

بنا بر این گزارش حسینی به این روزنامه آمریکایی گفته است:" سیستم مالی ایران خیلی قابل انعطاف و مدرن است. یکی از مهم ترین درس هایی که ما از تحریم ها آموختیم این بود که ما باید تمامی ارزهای خارجی را در مبادلاتمان استفاده کنیم و تنها به دلار و یورو وابسته نباشیم."

حسینی با اشاره به رشد 20 درصدی صادرات غیر نفتی در یک سال گذشته افزود که کاهش ارزش ریال انگیزه صادرات را برای صادر کنندگان ایرانی افزایش داده است و استراتژی دولت در این برهه گسترش صادرات غیر نفتی و کاهش واردات کالاهای خارجی است.

حسینی در ادامه به این روزنامه آمریکایی گفت که علی رغم انتظار و امیدواری دولت آمریکا برای سقوط اقتصادی ایران با افزایش و تشدید تحریم ها، ایران به دلیل دارا بودن 100 میلیارد دلار ذخائر ارزی و سازگاری خود با شرایط تحریمی، در خطر سقوط اقتصادی قرار ندارد.

با این حال وزیر اقتصاد با تاکید بر تاثیر تحریم ها بر ایجاد مشکلات اقتصادی در داخل و مبادلات خارجی کشور ، تحریم بانک ها و غیر ممکن شدن مبادلات بانکی را برای تجار و بازرگانان ایرانی هزینه زا دانست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  ⁄  14  =