مجلس با اختصاص ۵ میلیارد دلار فاینانس برای سریع‌السیر کردن خطوط ریلی موافقت کرد

براساس مصوبه نمایندگان به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شد به منظور سریع‌السیر کردن خطوط ریلی و تجهیز ناوگان از 5 میلیارد دلار تسهیلات فاینانس استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، هجدهمین جلسه مجلس شورای اسلامی که به بررسی جزئیات بخش‌های هزینه‌کرد لایحه بودجه سال 92 اختصاص داشت لحظاتی پیش کار خود را به پایان و جلسه بعدی به روز شنبه موکول گردید.

نمایندگان مجلس در جلسه بعد از ظهر امروز خود ضمن ادامه رسیدگی به بندهای واگذاری لایحه بودجه اقدام به تصویب تعداد دیگر از بندهای لایحه بودجه نمودند.

براساس مصوبه نمایندگان مجلس به استناد بند یک 21 استفاده دستگاه‌های اجرای و بخش های خصوصی و تعاونی با سپردن تضمین‌های لازم به بانکهای عامل از تسهیلات مالی خارجی «فاینانس» در سال 1392 علاوه بر باقیمانده سهمیه سال‌های قبل معادل 35 میلیارد دلار تعیین می‌گردد تا توسط شورای اقتصاد براساس مفاد ماده 82 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی به طرحهای دارای توجیه فنی ، اقتصادی و مالی اختصاص یابد. 

در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه نمایندگان در بند 2-12 به وزارت راه و شهرسازی اجازه دادند به منظور سریع‌السیر کردن خطوط ریلی موجود به طول 5 هزار کیلومتر و تجهیز ناوگان از 5 میلیارد دلار تسهیلات فاینانس در سقف این بند استفاده کنند. 

در تبصره بند مذکور تصمیم‌گیری شورای اقتصاد در مورد تملک دارایی‌های سرمایه‌ای منابع عمومی دولت تنها درباره طرح‌های این قانون مجاز به شمار می‌آید. البته نمایندگان در ادامه بررسی مفاد لایحه بودجه 92 به رسیدگی به بند 22 لایحه دولت که پیش از این در کمیسیون تلفیق حذف گردیده بود پرداختند که با رای نمایندگان برگشت این لایحه مورد تصویب قرار نگرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  3