تخفیف ۵ درصدی حق بیمه شخص ثالث در سال ۹۲ تصویب شد

بر اساس نظر نمایندگان قرار است شرکت‌های بیمه‌ای 2 هزار میلیارد ریال از حق بیمه شخص ثالث را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند و همچنین مکلفند 5 درصد تخفیف در حق بیمه شخص ثالث امسال اعمال کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  بهارستان‌نشینان در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 92 بندهای 58،59 و 60 را تصویب کردند که بر اساس بند 58 به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت تابعه ذیربط اجازه داده می‌شود هر 2 ماه به ترتیب مبلغ یک هزار ریال و 500 ریال از هر واحد مسکونی شهری اخذ و نسبت به بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت و نقص‌عضو و جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از انفجار، آتش‌سوزی و مسومیت مشترکین گاز و برق از طریق شراتکت‌های بیمه با برگزاری مناقصه اقدام نمایند.

تبصره- وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظفند گزارش عملکرد این بند شامل منابع دریافتی، هزینه‌های پرداختی به شرکت‌های بیمه و خسارت‌های پرداختی به مشترکین را هر 6 ماه یکبار به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ارائه نمایند.

بند 59-بر اساس این بند کلیه سازمان‌های بیمه‌گر خدمات درمانی موظفند 60 درصد صورت‌ حساب‌های ارسالی از سوی مؤسسات و مراکز بهداشتی ودرمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد را قبل از رسیدگی حداکثر ظرف 2 هفته به عنوان علی‌الحساب و بقیه مطالبات را حداکثر تا 3 ماه پس از تحویل اسناد مربوطه، پرداخت کنند. در صورت عدم اجرای حکم این بند سازمان‌های بیمه‌گر موظفند ضرروزیان آن را به نرخ سالانه 15 درصد جبران نمایند.

بند 60-شرکت‌های بیمه‌ای مکلفند مبلغ 2 هزارمیلیارد ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که بر اساس فروش بیمه (پرتفوی) هر یکی از شرکت‌ها تعیین و به تصویب شورای عالی بیمه می‌رسند به صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف 160111 جدول شماره 5 این قانون واریز کنند. این وجوه واریزی در اختیار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد تا در امور منجر کاهش تصادفات هزینه گردد. همچنین شرکت‌های بیمه‌ای مکلفند به اعمال 5 درصد تخفیف در حق بیمه شخص ثالث مصوب سال 92 می‌باشند. بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به نظارت بر اجرای این بند است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =