پژوهشکده پولی بانکی دانشجوی دکترای پژوهش محور می پذیرد/تبدیل پزوهشکده به مرکز برتر تحقیقات اقتصادی منطقه

دبیر بیست‌وسومین همایش سیاست‌های پولی و ارزی در مراسم افتتاحیه:

رییس پژوهشکده پولی بانکی در مراسم افتتاحیه بیست‌وسومین همایش سالانه پولی و ارزی گفت: این پژوهشکده مصمم است به عنوان واحد R&D نظام پولی و بانکی کشور، در آینده نزدیک به یکی از مراکز برتر تحقیقات اقتصادی منطقه تبدیل شده و در حوزه بانکداری اسلامی، جایگاه زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران و ایرانیان مسلمان را در سطح کشورهای اسلامی احیا کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک یبیست‌وسومین همایش سالانه پولی و ارزی با عنوان «ثبات اقتصادی و حمایت از تولید» با حضور محمود بهمنی _ رییس کل بانک مرکزی‌ و سید شمس‌الدین حسینی _ وزیر امور اقتصادی و دارایی آغاز شد.

بیست‌وسومین همایش سالانه پولی و ارزی با عنوان «ثبات اقتصادی و حمایت از تولید» با حضور محمود بهمنی _ رییس کل بانک مرکزی‌، سید شمس‌الدین حسینی _ وزیر امور اقتصادی و دارایی و دیگر اساتید این حوزه و مدیر عاملان بانک‌های کشور صبح امروز در سالن همایش‌های صدا‌وسیما آغاز به کار کرده است.

رییس پژوهشکده پولی بانکی در مراسم افتتاحیه این همایش  گفت: همایش سالانه پولی و ارزی اکنون درخت تناوری شده است که انتظار می‌رود ثمر آن به اخلاق‌مندی، پاسخ‌دهی و مشورت با صاحب‌نظران باشد و لازم است این فرصت بیش از پیش از سوی سیاستمداران این نظام جدی گرفته شود.

فرهاد نیلی در بیست و سومین همایش سالانه پولی و ارزی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشکده پولی و بانکی گفت: ما در حوزه ارتقاء نظام بانکی به سرمایه‌های انسانی بسیار توجه داشته‌ایم و تلاش پژوهشکده در راستای ارتقاء سطح اقتصاد کلان در کشور است.

وی افزود: سیاست گذاران پولی و مالی کشور تاکنون در 22 سال متوالی، بر عهد خود پای فشرده و در آغازین ماه های هر سال، عملکرد خود را در معرض قضاوت و ارزیابی کارشناسان و نخبگان پولی و مالی کشور قرار داده اند.

وی خاطر نشان کرد:علاوه بر این، همایش های بهاره بانک مرکزی، فرصتی بی بدیل برای رایزنی و همفکری در خصوص سیاست های مناسب اقتصادی در سال پیش روست.

نیلی تصریح کرد:همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی، اکنون درخت تناوری است که انتظار می رود ثمر آن اتکای نظام پولی و بانکی کشور به عقلانیت، خردورزی، شفافیت، قاعده مندی،پاسخ دهی و مشورت با صاحب نظران باشد.

وی یاداور شد:فرصت بی بدیل مشارکت سالانه اندیشمندان و پژوهشگران دانشگاهی برای تصمیم سازی در یکی از اثرگذارترین عرصه های سیاست گذاری اقتصادی بر زندگی مردم، لازم است بیش از پیش از سوی سیاست گذاران جدی گرفته شود.

رییس پژوهشکده پولی بانکی افزود:علاوه بر برگزاری این همایش، پژوهشکده پولی و بانکی از دو سال قبل با افزودن همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در زمستان هر سال به تقویم رخدادهای بانکی کشور، نفوذ تدریجی فناوری های نوین به هسته سخت بانکداری کشور را رصد کرده و افقی نو را در عرصه پژوهش های بانکی به روی اندیشمندان گشوده است.

دبیر همایش گفت: مزید بر این دو رخداد سالانه و پس از برگزاری موفقیت آمیز یازدهمین همایش بین المللی انجمن اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در آذر 1391، پژوهشکده در تیرماه سال جاری با همکاری همتای خود در کره جنوبی، برگزاری دوازدهمین کنفرانس سالانه کره و اقتصاد جهانی را با تم به سوی همکاری های وسیع تر و عمیق تراقتصادی در آسیا در تهران و اصفهان برنامه ریزی کرده است.

وی اضافه کرد: در حوزه تبیین موضوعات و مفاهیم اساسی پولی و بانکی و ارتقای سرمایه انسانی نظام بانکی کشور،برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی کوتاه مدت به میزان بیش از 9000 نفر ساعت آموزش، شامل ارائه1600 نفر ساعت دوره جامع آموزش سلامت بانکی و نظارت بر بانک ها، 2153 نفر ساعت دوره جامع بانکداری الکترونیکو 720 نفر ساعت مدرسه زمستانه بانکداری اسلامی از دیگر فعالیت های پژوهشکده در سال گذشته است.

رییس پژوهشکده پولی بانکی تصریح کرد: تلاش پژوهشکده به منظور ارتقای سطح آموزش اقتصاد کلان دوره های دکتری داخل در حوزه های مرتبط،با دعوت از اساتید تراز اول بین المللی در رشته های اقتصاد پولی پیشرفته، اقتصاد بین الملل و اقتصاد کلان کمی و تجربی با استقبال کم نظیر دانشجویان دکتری اقتصاد دانشگاه های معتبر کشور مواجه شده است.از سوی دیگر، با توجه به نیاز مبرم نظام بانکی کشور به نیروی انسانی متخصص، پژوهشکده با تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تربیت دانشجوی دکترای پژوهش محور در رشته اقتصاد مالی را در سال تحصیلی 1392-93 در دستور کار قرار داده است.

وی افزود:در حوزه پژوهش، انتشار 15 عنوان کتاب و 11 گزارش پژوهشی در سال 91 و 22 عنوان کتاب و 6 عنوان گزارش پژوهشی در دست انتشار همراه با انتشار 26 مقاله علمی-پژوهشی، ارائه 14 مقاله در همایش های معتبر داخلی و خارجی و نگارش 50 مقاله تخصصی و حرفه ای پولی و بانکی از دیگر فعالیت های همکاران اینجانب در پژوهشکده طی سال 1391است.

وی با بیان اینکه  پژوهشکده در سال گذشته موفق شد 8 طرح پژوهشی را به اتمام رسانده و 12 طرح پژوهشی را اجرا کند. گفت:پژوهشکده مصمم است به عنوان واحد R&D نظام پولی و بانکی کشور، در آینده نزدیک به یکی از مراکز برتر تحقیقات اقتصادی منطقه تبدیل شده و در حوزه بانکداری اسلامی، جایگاه زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران و ایرانیان مسلمان را در سطح کشورهای اسلامی احیا کند.

رییس پژوهشکده پولی بانکی در پایان ابراز امیدواری کرد: تلاش همکاران اینجانب در پژوهشکده پولی و بانکی در برگزاری این همایش، مقبول طبع بلند شما عزیزان قرار گرفته و همدلی اصحاب بازار پول و سرمایه در شناسایی و گره گشایی از مشکلات مالی تولید کشوردر این همایش به ثمر نشیند.

جدول برنامه های همایش

جدول برنامه های بیست و سومین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی که در 5 و 6 خرداد در مرکز همایش های صدا و سیما از سوی پژوهشکده پولی و بانکی برگزار می شود را اینجا ببیند.

 

همچنین عناوین هفت کارگاه به شرح زیر است:

مدل‌های کسب‌ و کار بانکداری شرکتی

بررسی ابعاد حقوقی اعتبارات اسنادی ارزی و ریالی

سازوکارهای اعتبار اسنادی داخلی ـ ریالی در شبکه بانکی کشور

نقش و کارکرد اعتبار اسنادی داخلی ـ ریالی در تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی

مقررات ناظر بر تسهیلات و تعهدات کلان در شبکه بانکی کشور

آشنایی با تالار مجازی بورس ایران

آشنایی با ابزارهای تامین مالی در بازار اولیه

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  2